۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۷
کد خبر: ۴۵۷۰۲۱
کارشناس مسائل دینی:

مهمترین وظیفه حوزه های علمیه، حفظ روحیه انقلابی است

کارشناس مسائل دینی با اشاره به این که تنها راه نجات حوزه های علمیه از نفوذ دشمن، انقلابی بودن است، گفت: مهمترین وظیفه حوزه های علمیه، حفظ روحیه انقلابی بوده که دشمن تمام تلاش خود را انجام داده که انقلابی بودن را از ذهن مردم دور کند.
انقلاب انقلاب انقلاب انقلاب

حجت الاسلام سید جواد موسوی، کارشناس مسائل دینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: اولویت اول طلاب در حوزه های علمیه درس خواندن است.

وی افزود: طلاب درس و تهذیب را در کنار هم در حوزه های علمیه یاد بگیرند و طلبه ای که این دو اصل را از هم جدا بداند، درس خواندن او در حوزه های علمیه بی فایده است.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به این که طلاب زمانی می توانند درس بخوانند که آمادگی جسمی هم داشته باشند، اظهار داشت: وزرش یکی از کارهای مهم برای طلاب محسوب می شود که طلاب اگر در کنار درس خود، برنامه ورزش هم داشته باشند، بهتر می توانند درس بخوانند.

وی بیان داشت: طلاب زکات علم خود را که در حوزه های علمیه یاد می گیرند و باید با امر تبلیغ و یاد دادن دین پیامبر به مردم، از وظیفه خود غافل نشوند.

استاد حوزه علمیه قناعستان با توجه به این که آشنایی با مسائل سیاسی از کارهای مهم طلاب، شمرده می شود، خاطرنشان کرد: بصیرت داشتن انسان را از مکر و حیله دشمن دور می کند و دشمن را از دین اسلام ناکام و درمانده می کند.

وی اظهار داشت: مسائل انقلاب باید در حوزه علمیه همانند اول انقلاب، به طور جدی پیگیری شود و حوزه ای که خود را از انقلاب جدا می کند، باید بداند که دشمن نزدیک او است و او را فریب می دهد تا ضد دین کاری را انجام دهد.

همه مردم در مسیر انقلابی بودن گام برداند

حجت الاسلام موسوی با بیان صحبت های مقام معظم رهبری که فرمودند حوزه علمیه باید انقلابی باشد و  صفت انقلابی نباید از حوزه علمیه جدا شود، خاطرنشان کرد: برخی افراد می گویند، انقلابی گری برای برچیدن حکومت شاه بوده و امروزه انقلابی گری معنا ندارد و همه مردم بدانند که این تفکر دشمن بوده که هدفشان از بین بردن ارزش ها است.

وی اظهار داشت: حوزه های علمیه زمانی می توانند در مقابل برنامه های دشمن، پیروز شوند که انقلابی کار کنند و با انقلابی بودن خود، در مقابل دشمن بایستد.

استاد حوزه علمیه با بیان این که نیاز امروز جامعه، انقلابی زندگی کردن است، یادآور شد: مهمترین وظیفه حوزه های علمیه، حفظ روحیه انقلابی بوده که دشمن تمام تلاش خود را انجام داده که انقلابی بودن را از ذهن مردم دور کند.

عضو هیأت امنای حوزه علمیه قناغستان ادامه داد: دشمنان بر این هدف هستند که به حوزه های علمیه وارد شوند و حوزه های علمیه را از داخل، از بین ببرند و طلاب بدانند که تنها راه نجات از نفوذ دشمن در حوزه علمیه، انقلابی بودن است که با انقلابی بودن بتوانیم وظیفه اصلی خود را انجام داده تا در مقابل دشمن پیروز شویم.

کارشناس مسائل دینی با اشاره به این که تنها راه نجات حوزه های علمیه از نفوذ دشمن، انقلابی بودن است، بیان داشت: حوزه های علمیه مراقب نفوذ دشمن بر روی طلاب خود باشند تا طلاب فریب دشمن را نخورند و اهداف دشمن را در حوزه های علمیه برپا کنند.

وی در پایان گفت: پاسخ به شبهات به روز از وظایف طلاب بوده و طلاب زمانی می توانند پاسخگوی سؤالات مردم باشند که درس را خوب در حوزه های علمیه بخوانند./9707/302/ب2

ارسال نظرات