۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۷
کد خبر: ۴۵۷۰۲۲
حجت الاسلام قرائتی تأکید کرد؛

ضرورت ترویج سبک زندگی قرآنی در زندگی فردی و اجتماعی

رییس ستاد اقامه نماز کشور به موضوع سبک زندگی اشاره کرد و با بیان این که همه قرآن سبک زندگی است، گفت: هر آیه ای از آیات الهی را می توان در بخش های مختلف زندگی به کار برد.
حجت الاسلام قرائتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب مازندران، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور امشب در محفل درس‌هایی از قرآن که در آمفی تئاتر هتل رامسر برگزار شد با بیان این که قرآن آیين زندگي و مسير حرکت انسان به سوي تعالي و کمال است، گفت: در جامعه اي که قانون اساسي آن بر مبناي قرآن است، توجه به قرآن زمينه ساز تحولات اساسي و فرهنگ سازي و تعالي انسان خواهد بود.

وی از قرآن به عنوان سرمايه گران سنگ و گنجينه بسيار ارزشمند ياد کرد و افزود: متأسفانه ما هنوز هم به عظمت و جايگاه قرآن آنچنان که شايسته اين کتاب آسماني است نرسيده ايم. 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان این که قرآن معیار خوبی برای تشخیص گفتمان حق و باطل است، افزود: قرآن مکتب و فرهنگ عاشورا را زنده نگه داشته است و باید به فهم و درک قرآنی توجه بیشتری داشته باشیم.

وی، فرهنگ قرآنی را سد محکمی در برابر فرهنگ منحرف غرب دانست و خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمنان همه توان خود را در جهت تضعیف باورهای دینی جوانان ما به کار گرفته اند، ترویج مبانی دینی می تواند مانع از انحراف در جامعه شود.

رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان این که همه افتخارات ما در عالم هستی به برکت قرآن است، تصریح کرد: تا زمانی که قرآن به قلب پیامبر اکرم(ص) نازل نشده بود، مردم در ضلال مبین به سر می بردند.

وی احیای فرهنگ قرآنی در جامعه اسلامی را یکی از مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: اگر بتوانیم از این فرهنگ راستین بهره لازم را ببریم زندگی ما هدفمند خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان این‌که اگر به دستورات قرآن کریم عمل کنیم سعادتمند می‌شویم، ادامه داد: مدیریت و اخلاق ما باید قرآنی باشد و مشکلات دنیای امروز این است که با معارف قرآنی فاصله گرفتیم و ظرفیت قرآن کریم بسیار بالاست و هنوز از این ظرفیت استفاده نکردیم.

وی در ادامه سخنان خود به موضوع سبک زندگی اشاره کرد و با بیان این که همه قرآن سبک زندگی است، تصریح کرد: هر آیه ای از آیات الهی را می توان در بخش های مختلف زندگی به کار برد.

رییس ستاد اقامه نماز کشور با تأکید بر این که همه کارهای ما باید رنگ و بوی خدایی داشته باشد و در مسیر رضایت حق تعالی انجام شود، خاطرنشان کرد: اگر کارهای ما خدایی باشد به حتم نتیجه کار مثبت خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با تأکید بر این که مسأله سبک زندگی را نباید ساده گرفت بلکه باید به آن توجه ویژه شود، تصریح کرد: جامعه امروز نیازمند بهره گیری بیشتر از فرهنگ قرآنی در سبک زندگی است.

رییس ستاد اقامه نماز کشور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که در سخنرانی‌ها و جلسات به جای بیان تاریخ و صحبت‌های بی‌نتیجه خوب است که قرآن را معنا کنیم و بعد به صحبت‌های خود برسیم، خاطرنشان کرد: یک مبلغ باید قبل از منبر و خطابه مطالعه کند و اطلاعات خود را نسبت به مسائل مختلف تقویت کنند./202/950/ب1

ارسال نظرات