۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۵:۱۹
کد خبر: ۴۵۷۰۳۱
رییس سازمان اوقاف:

جامعه قرآنی مبلغان گفتمان انقلاب در جامعه باشند

حجت الاسلام محمدی با تاکید بر اینکه جامعه قرآنی مبلغان گفتمان انقلاب در جامعه باشند، گفت: اگر بخواهیم این گفتمان همگانی شود باید آیاتی که بر اساس آن انقلاب بوجود آمده را تبلیغ کنیم.
علی محمدی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ستاد خبری سی ونهمین ، حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی نماینده ولی فقیه و  رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در مراسم اختتامیه  سی  ونهمین دوره مسابقات سراسری قرآن  کریم در بخش برادران که در سالن جام جم زیباکنار برگزار شد، اظهار کرد: لازم می دانم از همه دست اندرکاران این برنامه مدیران، مجریان، اساتید و داوران، متسابقین، قرا، حفاظ  و همه کسانی که در برگزاری این برنامه قرآنی مشارکت داشتند، تشکر و قدردانی کنم.

وی با بیان اینکه خدا را شاکریم که در عصر حاکمیت دین و قرآن توفیق داد در محضر قرآن باشیم، افزود: به برکت وجود با عظمت مقام معظم رهبری توفیق یافتیم در خدمت قرآن باشیم و آوای ملکوتی قرآن در سراسر ایران و گیلان طنین انداز شود.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف گفت: مقام معظم رهبری در پایان مسابقات بین المللی و روز اول ماه رمضان در جمع جامعه قرآنی مطالباتی را از جامعه قرآنی مطرح کردند. انتظار این است که دوستان انشاءالله در برنامه های بعدی توجه داشته باشند.

محمدی  ادامه داد: اساتید، داوران و متسابقان از خود بپرسیم تاکنون چه کرده ایم، در همبن راستا مقام معظم رهبری چهار خواسته از جامعه قرآنی داشتند که منبع اصلی اقتدار ملت ایران ایمان به خدا و کفر به طاغوت، دوم جهاد تبیینی و تبلیغی و سوم امیدواری و امید دادن به مردم و آخر هم تشکیل جلسه خاص قرآن مانند جلسه برای اهل بیت است.

حجت الاسلام محمدی بیان کرد: بنا بر آیات شریفه قرآن طاغوت زمان، طاغوت اکبر آمریکاست لذا تمسک جستن به قرآن سبب تقویت اقتدار این اسلامی می شود. قوت فقط به سلاح و پول نیست بلکه مبنای اصلی قدرت ایمان به خدا و پایداری است و ترویج و تبلیغ این امر به عهده جامعه قرآنی است.

وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری جهاد تبیینی و تبلیغی را از ما خواستند و فرمودند در شناخت دشمن، اکنون به سلاح و شمشیر نیاز نیست بلکه جهاد اصلی به تبلیغ معارف قرآنی است.

حجت الاسلام محمدی با تاکید بر اینکه جامعه قرآنی مبلغین گفتمان انقلاب در جامعه باشند، تصریح کرد: گفتمان انقلاب را در جامعه مطرح کنیم؛ اگر بخواهیم این گفتمان همگانی شود باید آیاتی که بر اساس آن انقلاب بوجود آمده را تبلیغ کنیم. آیات سیاسی و اجتماعی و اقتصادی را بیان کنیم که بعد رفتار و مدیرتی آن به عهده من و شماست.

وی اضافه کرد: از فضای تحریم، از قدرت پوشالی دشمن نترسید زیرا پیروزی از آن مسلمین است؛ کسانی که با قرآن زندگی می کنند، پیروز میدان هستند و این وعده خداوند است./1325/د102/ی

 
 
ارسال نظرات