۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۴۵۷۰۸۴
مدیر کل تبلیغات اسلامی زنجان مطرح کرد؛

لزوم بهره مندی از توان مبلغان در کاهش سطح آسیب های اجتماعی

مدیر کل تبلیغات اسلامی زنجان با اشاره به لزوم توجه کافی از سوی مسؤولان به ظرفیت نیروهای مؤمن جامعه، گفت: در کاهش سطح آسیب های اجتماعی نباید از توان نیروهای داوطلب مردمی، خیرین و مبلغان غافل بود.
حجت الاسلام صفی یاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت‌الاسلام مسعود صفی یاری، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان، امروز در جلسه هم اندیشی «نقش سازمان تبلیغات اسلامی در کاهش آسیب های اجتماعی»، با اشاره به مقوله آسیب های اجتماعی، گفت: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری بحث آسیب های اجتماعی امروزه یکی از مهم ترین مسائل مطرح در سطح کشور است.

وی در ادامه با اشاره به وظایف اصلی دستگاه ها و ارگان های دولتی در این زمینه تصریح کرد: بر این اساس تمام دستگاه های دولتی و نهادهای مردمی باید اقدامات و تلاش های خود را به سمت کاهش یا رفع آسیب های اجتماعی معطوف کنند.

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به نقش اداره کل تبلیغات اسلامی در کاهش آسیب های اجتماعی، خاطرنشان کرد: تمام توان و برنامه های این اداره باید به صورت متمرکز و کارشناسی شده در جهت کاهش آسیب های اجتماعی به کار گرفته شود.

حجت الاسلام صفی یاری در ادامه با اشاره به چندین نمونه از آسیب های اجتماعی مهم، اظهار داشت: اعتیاد، طلاق، سکونت گاه های غیررسمی، فساد اخلاقی و حاشیه نشینی پنج آسیب مهم اجتماعی در کشور است که توجه بیشتری را از سوی مسؤولان امر می طلبد.

وی در ادامه با اشاره به پژوهش های صورت گرفته در زمینه آسیب های اجتماعی در زنجان، گفت: خوشبختانه تحقیقات گسترده ای درباره وضعیت استان زنجان در میزان ابتلا به آسیب های اجتماعی انجام شده است که تکیه بر این تحقیقات می تواند مجریان را در انجام بهتر امور، یاری دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی زنجان با اشاره به لزوم توجه کافی از سوی مسؤولان به ظرفیت نیروهای مؤمن جامعه، گفت: در کاهش سطح آسیب های اجتماعی نباید از توان نیروهای داوطلب مردمی، خیرین و مبلغان غافل بود.

گفتنی است، در پایان این جلسه هم اندیشی برخی از حاضران راهکاری خود را برای برون رفت از این آسیب ها ارائه و بیان کردند./949/202/ب2

ارسال نظرات