۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۴۵۷۰۸۵
مدیر حوزه علمیه استان بوشهر:

قوام حاکمیت دینی به امر به معروف و نهی از منکر است

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر گفت: قوام و استواری حاکیمت دینی و نظام اسلامی به امر به معروف و نهی از منکر است.
حجت الاسلام خدری مدیر حوزه علمیه استان بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، حجت الاسلام رضا خدری صبح امروز در جمع خواهران بسیجی چغادک به موضوع امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: این واژه ها متاسفانه در زمان کنونی فراموش شده اند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر از درجه بسیار بالایی برخوردار است، ابراز کرد: اهمیت این امر الهی به اندازه ایمان به خدا است؛ اگر کسی امر به معروف و نهی از منکر نکند ایمان آن دچار اشکال است.

وی به امر به معروف و نهی از منکر از جانب قرآن اشاره کرد و گفت: در مرحله نخست خداوند متعال آمر به معروف و ناهی از منکر است و در مرحله بعد پیامبر قرار دارد که مردم را به این عمل دعوت می کند.

حجت الاسلام خدری حاکمان صالح و امامان را در مرحله بعدی آمران به معروف و ناهی از منکر عنوان کرد و اظهار داشت: وظیفه حکومت اسلامی و حاکم صالح است که همچنان که خدا و پیامبر امر به معروف و نهی از منکر می کنند او نیز این کار را به عنوان یکی از وظایف اصلی خود برشمرد و انجام دهد.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر هیأت های امر به معروف و نهی از منکر را به عنوان چهارمین گروه در این امر دانست گفت: گروهی مخصوص این کار باید در جامعه باشد و در نهایت تک تک افراد جامعه به عنوان گروه پنجم این وظیفه را بر عهده دارند.

استاد حوزه علمیه و دانشگاه به ضرورت امر به معروف و نهی از منکر در روایات پرداخت و افزود: به فرموده امر مومنان اگر تمامی واجبات را جمع کنیم و در کنار امر به معروف قرار دهیم مثل قطره ای در مقابل دریا هستند.

وی عنوان کرد: با امر به معروف و نهی از منکر است که بقیه فریضه ها توان پیدا می کنند و استوار می شوند؛ اگر امر به معروف و نهی از منکر نباشد بقیه فریضه ها همچون خواندن نماز رها می شوند و با جامعه ای موجه خواهیم شد که جوانان آن بی نماز هستند.

حجت الاسلام خدری قوام و استواری حاکیمت دینی و نظام اسلامی را به امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: تار و پود یک جامعه اسلامی با همین فریضه سرشته شده است یعنی هر اندازه امر به معروف و نهی از منکر تضعیف شود این جامعه اسلامی هم تضعیف خواهد شد./203/833/ب1

ارسال نظرات