۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۴۵۷۰۸۶
همزمان با سالروز شهادت امام سجاد؛

نخستین یادواره شهدای آستان قدس رضوی برگزار می شود

نخستین یادواره شهدای آستان قدس رضوی همزمان با سالروز شهادت سیدالساجدین(ع) در مشهد برگزار می شود.
اولین یادواره شهدای آستان قدس رضوی

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، نخستین یادواره شهدای آستان قدس رضوی همزمان با سالروز شهادت امام زین العابدین(ع) در جوار بارگاه منور رضوی برگزار می شود.

با توجه به تأکیدات تولیت آستان قدس رضوی در زمینه تجلیل از خانواده شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مجموعه آستان قدس رضوی، این یادواره در روز ششم آبان ماه در تالار قدس کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی برگزار می شود.

در این مراسم از خانواده شهدای سازمان مرکزی، مؤسسات فرهنگی و شرکت های اقتصادی آستان قدس رضوی تجلیل به عمل می آید.

آغاز توزیع دعوتنامه های یادواره

طرح توزیع دعوت نامه میهمانان اولین یادواره شهدای آستان قدس رضوی، با حضور جمعی از مسؤولان آستان قدس رضوی از چند روز قبل آغاز شده است.

بنا به دستور تولیت آستان قدس رضوی جمعی از مسؤولان این آستان مقدس، به منظور توزیع دعوت نامه اولین یادواره شهدای آستان قدس رضوی، ضمن اهدای دسته های گل و هدایایی به رسم یادبود، از خانواده های شهدای آستان قدس رضوی دیدار و برای حضور در این یادواره دعوت کردند.

در نخستین نوبت کارتهای دعوت به منازل خانواده شهیدان محمد همتی پور، حسن رجب پور، رضا زرمهری و جمعه علی رحمانی برده شد.

فیضی، مدیر کل بازرسی آستان قدس رضوی در بازدید از خانواده های معظم شهدای آستان قدس رضوی بیان کرد: کشور ایران، امنیت، زندگی، تلاش، آبرو و حیثیتش را به پشتوانه ایثارگری ها و رشادت های شهدا دارد. امروز جامعه اسلامی و همه کسانی که در آن با آسایش و آرامش زندگی می کنند، مرهون خون پاک هزاران شهید و جانبازی هستند که در دفاع از ارزش های اسلامی جانفشانی کردند.

یادواره شهدا باعث دلگرمی خانواده هایشان است

در همین راستا جمعی از مسؤولان و کارکنان سازمان عمران حریم حرم و اماکن متبرکه آستان قدس رضوی ضمن حضور در منزل شهید حسین نیری، از خانواده این شهید قدردانی و دعوت نامه اولین یادواره شهدای آستان قدس رضوی را به آن ها تقدیم کردند.

کبری حسین زاده، همسر شهید حسین نیری ضمن تشکر از آن ها گفت: شهدا همه هستی خود را در برای حفظ امنیت کشور و دفاع از اسلام فدا کردند.

وی افزود: برگزاری مراسم یادبود و یادواره برای شهدا افزون بر شادی روح آن ها باعث دلگرمی و خوشحالی خانواده شهدا می‌شود، چرا که برگزاری این مراسم نشان می‌دهد که بعد از گذشت بیش از 30 سال مردم هنوز هم آن ها را فراموش نکرده‌اند.

حسین زاده خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس همسرم با وجود پنج فرزند با اشتیاق بسیاری در جبهه‌های جنگ حضور پیدا کرد و سال 63 در عملیات کربلای 5 و در منطقه ایلام غرب به شهادت رسید و بعد از آن مسؤولیت زندگی و بزرگ کردن فرزندان شهید بر عهده من بود.

رزمندگان از جوانی خود گذشتند

مادر شهید کشتمندی از شهدای سازمان عمران حریم حرم و اماکن متبرکه در جمع مسؤولان این سازمان گفت: پسرم در سن 20 سالگی و در اوج جوانی و در حالی که به تازگی ازدواج کرده بود، به جبهه رفت و بزرگترین افتخار من این است که توانستم چنین فرزندی را تربیت کنم که مایه افتخار جامعه باشد.

این مادر دلسوخته ابراز کرد: فرزندم قبل از انقلاب هم در تظاهرات و راهپیمایی‌های مردمی شرکت می‌کرد و علاقه بسیاری به امام خمینی(ره) داشت و همیشه گوش به فرمان ولی فقیه بود.

کشتمندی افزود: وقتی خبر شهادت فرزندم را شنیدم با اینکه برایم خیلی سخت بود، ولی خوشحال شدم که او به آرزوی خود یعنی شهادت رسیده است و از خدا خواستم به من صبر دهد و حسین را با شهدای کربلا محشور کند.

لازم به ذکر است فرآیند شناسایی شهدای وابسته به آستان قدس رضوی از مدت ها قبل آغاز شده و پس از تجمیع بانک های اطلاعاتی گوناگون، 74 شهید در مجموعه های مختلف این نهاد شناسایی شدند.

یادآور می شود، نخستین یادواره خانواده شهدای آستان قدس رضوی با حضور خانواده 72 تن از شهدای این مجموعه ششم آبان ماه در جوار حرم مطهر رضوی برگزار می شود./303/1308/ب1

ارسال نظرات