۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۴۵۷۰۸۷
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی زنجان مطرح کرد؛

تبیین راه های مقابله با جنگ نرم از اهداف مهم تبلیغی مبلغان

معاون فرهنگی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان با اشاره به لزوم توجه کافی به جنگ نرم دشمنان از سوی علما و مبلغان، گفت: تبیین جنگ‌ نرم دشمن و راه‌های مقابله با آن یکی از اهداف مهم جاری مبلغان محسوب می شود.
حجت الاسلام مصائبی

حجت‌الاسلام ولی الله مصائبی، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، با انتقاد از عدم معرفی صحیح اسلام به جهانیان، اظهار داشت: باید در تبلیغات، اسلام را آن گونه که هست به جهان معرفی کرد که متأسفانه در برخی موارد این گونه نیست.

وی در ادامه با تأکید بر لزوم آموزش های کاربردی از سوی مبلغان جهت ارائه مطالب مفید به مخاطبان، گفت: مبلغ باید فردی کار آزموده و توانمند بوده و دوره‌های خطابه را به‌ خوبی فرا گرفته باشد تا در کار خود بتواند موفق عمل کند.

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به ظرافت های امر تبلیغ و لزوم توجه به آنها، تصریح کرد: گفتارها باید نرم و آمیخته به لطف و زیبایی باشد تا مردم به مساجد و اماکن مذهبی جلب و جذب شده و  البته حرف‌هایی که زده می‌شود نیز باید سند دار و قابل اطمینان باشد.

معاون فرهنگی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان در ادامه با اشاره به روش‌های تبلیغ در قرآن، افزود: در عنصر تبلیغ باید مواردی از قبیل احترام به اعتقادات مخاطبان، داشتن سعه‌صدر، استفاده از عواطف، پرسش بدیهیات از مخاطب، نقل سرنوشت شوم فاسقان، طرح سؤال و جواب، استفاده از تمثیل، تنوع مطالب و میزان درک مخاطب مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام مصائبی در ادامه با اشاره به دیگر مشخصه های یک تبلیغ خوب از دیدگاه مخاطبان خاطرنشان کرد: در تبلیغ باید میزان درک مخاطب، تناسب زمان، چینش مستمعین، موضوع خطابه، چینش مطالب، پرهیز از بازی با کلمات و طولانی کردن منبر نیز مورد اهتمام مبلغان باشد.

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به ضرورت طرح مباحث اساسی در منابر از سوی مبلغان، گفت: تبیین موضوع امامت، تبیین ولایت‌فقیه جامعیت و نقش ولایت در مدیریت بحران، تبیین جنگ‌ نرم و راه‌های مقابله با آن و تبیین راه های  پیشگیری از مصرف مواد مخدر از جمله زمینه های مساعد برای بیان در منبر است.

وی در ادامه با اشاره به دیگر موضوعات اساسی که توجه بیشتر مبلغان را می طلبد، تصریح کرد: ترویج سبک زندگی اسلامی، احیای ارزش‌ها و سنت‌های حسنه اسلامی، استفاده از قرآن و ورود این کتاب آسمانی در زندگی از جمله موارد دیگری است که پیشنهاد می‌کنیم علما و مبلغان دین بر روی منبر نسبت به ارائه آن ها اهتمام ورزند.

معاون فرهنگی و آموزشی تبلیغات اسلامی زنجان در پایان اظهار داشت: تبیین جنگ‌ نرم دشمن و راه‌های مقابله با آن یکی از اهداف مهم جاری مبلغان محسوب می شود./949/302/ب2

ارسال نظرات