۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۴۵۷۱۰۳
آیت الله مکارم شیرازی:

راه اندازی کتابخانه مرکز بررسی های اسلامی ابتکاری عالی است

حضرت آیت الله مکارم شیرازی راه اندازی کتابخانه مرکز بررسی های اسلامی را ابتکار عالی دانست و گفت: جمع آوری این مجموعه عظیم کتاب در منطقه ای محروم که جمعیت زیادی را در خود جای داده است بسیار ارزشمند است.
 حضرت آیت الله مکارم شیرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی امروز در بازدید از کتابخانه مرکز بررسی های اسلامی در پردیسان قم، ضمن تقدیر از راه اندازی این کتابخانه، خاطر نشان کرد: راه اندازی مجموعه ای با این عظمت در این منطقه به شدت نیاز بود که الحمدلله با تلاش این مرکز، این موضوع محقق شده است.

وی افزود: از آنچه قبلاً درباره این کتابخانه شنیده بودم، دستاوردها و تلاش های بیشتری دیدم و این نشان دهنده عزم راسخ و تلاش شبانه روزی مسؤولان این مجموعه است.

این مرجع تقلید، تلاش در جهت رواج کتابخوانی را از دیگر مأموریت های این مرکز دانست و تصریح کرد: در گام بعدی باید تلاش کنید تا با معرفی امکانات، فضاها و کتاب های موجود در این کتابخانه؛ دانشجویان، محققین و طلبه ها را به سمت این مرکز و استفاده از امکانات آن هدایت کرد که این مسأله تلاشی جدی را می طلبد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پایان این دیدار ضمن آرزوی توفیق برای مسؤولین این مرکز، تأکید کرد: ان شاء الله تا سالیان طولانی مردم از برکات این کتابخانه استفاده کنند و باقیات صالحات ماندگاری برای مؤسسین آن باشد.

در ادامه این بازدید، حجت الاسلام سیدهادی خسرو شاهی، مؤسس این مرکز با اشاره به برخی معضلات موجود در تجهیز این کتابخانه، تصریح کرد: در عید غدیر سال گذشته، این کتابخانه به صورت رسمی مورد بهره برداری قرار گرفت و تاکنون بیش از 3هزار نفر به عضویت آن درآمده و از امکانات و ظرفیت های این کتابخانه استفاده می کنند.

وی افزود: البته در بخش های مختلف با مشکلات متعددی روبرو هستیم که مشکلات مالی و هم چنین بحث مربوط به وقف قانونی محل کتابخانه از مشکلاتی است که یاری مسؤولان را می طلبد و با توجه به این که تنها کتابخانه با این عظمت در منطقه پردیسان است، انتظار حمایت های جدی دولت و دیگر مسؤولان را داریم.

لازم به یادآوری است کتابخانه مرکز بررسی های اسلامی، در مساحتی بیش از 5هزار متر مربع و با زیربنای 3300متر در سه طبقه راه اندازی شده است که در آن بیش از 30 هزار عنوان کتاب در قالب 48هزار جلد موجود بوده و سالن اجتماعات، سالن مطالعه، بخش های اداری، سالن نشریات از بخش های این کتابخانه است که در دو نوبت صبح و عصر پذیرای محققین، طلاب و دانشجویان است./872/پ202/ج

ارسال نظرات