۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۴۵۷۱۳۷
آیت الله مجتهد شبستری:

مبارزه با قاچاق و فضای مجازی در دستور کار پدافند غیرعامل قرار گیرد

امام جمعه تبریز با بیان اینکه دشمن با تمام توان از فضای مجازی تا تحریم اقتصادی برای اسلام ستیزی استفاده می‌کند، گفت: لازم است فضای مجازی و قاچاق کالا در دستور کار پدافند غیرعامل قرار گیرد.
آیت الله مجتهد شبستری آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد پدافند غیرعامل آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه در همه امور از جمله امراض جسمی، روحی و روانی جامعه پیشگیری مقدم بر درمان است، اظهار داشت: قطعاً عوارض نامطلوب با این پیشگیری بسیار کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه در حکومت اسلامی مسأله پدافند غیرعامل باید بیش از سایر جوامع مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: اسلام به آینده نگری توصیه کرده است تا نگرانیهای که احتمال دارد در آینده  پیش آید پیش بینی شده و پیشگیری شود و مردم و جامعه با آرامش روانی به زندگی خود بپردازند.

امام جمعه تبریز با تأکید بر اینکه برخی تهدیداتی که متوجه کشور است و دشمنان کینه‌ها و عداوتها را با زبان بیان می‌کنند؛ افزود: دشمنان آنچه را که در ضمیر علیه کشور اقدام می‌کنند، بیش از بیان است و باید بسیار مراقب بود تا از هر زمینه مانع تحقق اهداف آنها در ضربه زدن به کشور شویم.

وی با بیان اینکه استکبار با تمام ابزارها و توان خود برای جنگ نرم با اسلام وارد عمل شده است، تصریح کرد: اگر جنگ بر سر آب و خاک باشد با مذاکرات ممکن است قابل حل باشد، اما وقتی خصومت بر سر آرمانها و ارزشها بود دشمن کار خود را به هر نحو ممکن انجام خواهد داد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به خصومت ماهوی و ذاتی استکبار با نظام اسلامی، ادامه داد: دشمن هیچگاه از مرام و منش خود برای مقابله با اسلام دست بر نخواهد داشت، از این رو تهدیدات فرهنگی جای مذاکره نیست و این موضوعات در جنگ نرم بسیار مهم‌تر از سایر مسائل است.

وی با بیان اینکه دشمن با تمام توان از فضای مجازی تا تحریم اقتصادی برای اسلام ستیزی استفاده می‌کند، ابراز داشت: در فضای مجازی چه فعالیتها و ظرفیتهایی داریم که بتوانیم در برابر  دشمن مقابله کنیم؟ این ظرفیتها باید شناسایی و به کار گرفته شود، اما آنچنان که باید و شاید اقدامی نشده و اگر اقدامی هم شده است بسیار ناچیز است.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه جنگ روانی در فضای مجازی با جعل واقعیت و ایجاد شایعات بی اساس صورت می‌گیرد که پدافند غیرعامل در این حوزه نقش بسیار مؤثری دارد، افزود: باید از طریق این ابزار منطق اسلام را گسترش داده و همه گیر کرده و آن را در جهان نهادینه کنیم.

وی با تأکید بر اینکه موضوع قاچاق معضلی برای کشور شده است، ابراز داشت: در باب قاچاق و پیشگیری از آن صحبتهای زیادی صورت می‌گیرد، اما در عمل و در بازار شاهد کالای قاچاق فراوانی هستیم، لازم است این موضوع نیز در دستور کار پدافند غیرعامل قرار گیرد.

حضرت آیت الله مجتهد شبستری با بیان اینکه از نظر امنیت ظاهری وضعیت ایران بسیار بهتر از کشورهای دیگر است و از این بابت شکرگزار این نعمت بزرگ هستیم، ادامه داد: از نظر امنیت روانی، امنیت کم است؛ کار فرهنگی و اعلام آمادگی می‌خواهد تا فکر مردم راحت شود، درست است که مشکلات اقتصادی داریم اما باید امیدواری مردم به آینده کشور حفظ شده و برای بهبود اوضاع کشور تلاش افزایش یابد تا امنیت روانی جامعه حفظ شود./854/202/ب2

 

ارسال نظرات