۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۴۵۷۱۵۳
حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی:

مشکلات کشور نتیجه ضعف مدیریت است

نماینده حضرت آیت الله سیستانی در ایران با بیان این که نقطه ضعف ما در مدیریت است، گفت: همواره در این فکر هستیم که من باشم و بقیه نباشند، افراد همیشه در این فکر هستند که بقیه را حذف کنند؛ متأسفانه قانون حذف در جامعه حاکم است و هر گروهی که می آید گروه قبلی را لعن می کند.
حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی نماینده حضرت آیت الله سیستانی در ایران در دیدار جمعی از اعضای خبرگزاری رسا، با اشاره به رسالت بزرگ اصحاب رسانه گفت: در دنیا می بینیم که دشمن سعی دارد که قدم هایی بردارد و در درجه نخست در بین ما رخنه کند.

وی افزود: ضربه زدن ها و رخنه های دشمن متفاوت است، گاهی نفوذ به صورت فکری و گاهی به صورت های دیگر انجام می شود، می گویند 14 تریلیون و 300 میلیارد دلار آسیب جهان از تروریسم جهانی اعم از داعش، النصره، بوکوحرام و القاعده است.

حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی با بیان این که آسیب یک سال فعالیت تروریست ها به اندازه بودجه چندین سال کشور است، اظهار داشت: دشمن چه آسیب هایی به ما می رساند، رسانه ها باید طبق رسالت خود حرکت کرده و کار انجام دهند.

وی ادامه داد: باید قبول کنیم که خیلی ضعیف هستیم، گاهی احساس می کنیم که دنیا فقط ایران، عراق و سوریه است در حالی که دنیا این نیست، آیا در حال حاضر روی اسپانیایی زبان ها و سمت اندونزی کار شده است.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی در ایران با تأکید بر این که کار مدیریت می خواهد، ابراز داشت: ما در جامعه ای هستیم که همواره سخن از تخصص و تعهد می شود، گروهی می گویند تخصص مقدم و مهم تر و عده ای دیگر درباره تعهد چنین نظری دارند، بنده معتقد هستم اگر این دو در کنار هم باشند باز هم کار ناقص است، باید شاخصه سومی به نام مدیریت وجود داشته باشد.

وی عنوان کرد: ضعف هایی که در جامعه وجود دارد در مدیریت است، می توانیم کار را انجام دهیم اما متأسفانه به سمت آن نرفتیم، در برخی کشورها همانند مالزی از درخت پالم 40 میلیارد دلار در آمد دارند همان زمان که به ایران آمدم درآمد ایران از نفت 40 میلیارد دلار بود، مدیریت این است که از  هیچ بتوانند فرصت درست کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی خاطرنشان کرد: عرضه و توانمندی داریم اما از زمانی که دشمن به ما القا کرده که عرضه ندارید و نمی توانید ما باور کردیم، در حال حاضر 40 درصد نیروهای ناسا از ایرانی ها هستند، الان فرصت ها خوبی داشته و می توانیم قدم های خوبی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: باید قبول کنیم که نقطه ضعف ما در مدیریت است، همواره در این فکر هستیم که من باشم و بقیه نباشند، افراد همیشه در این فکر هستند که بقیه را حذف کنند؛ متأسفانه قانون حذف در جامعه حاکم است و هر گروهی که می آید گروه قبلی را لعن می کند.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی در ایران با بیان این که اگر نیروهای خود را حفظ کرده و به آن ها بها بدهیم کارهای بسیار می شود انجام داد، گفت: اختلاف نظر وجود دارد که طبیعی است اما نباید سبب تنش و درگیری شود، در عین اختلاف می توان زندگی مسالمت آمیز داشت و به نظر دیگر دیگران احترام گذاشت.

وی افزود: در کارها باید صراحت لهجه بیشتری داشته باشیم و واقعیت ها بیان شود، تا می توانیم در زندگی و کارهای خود باید مشورت داشته باشیم، عملکرد تشکیلاتی را نباید دست کم گرفت؛ کار با مشوت، گروهی و سیستماتیک منظم آثار بسیاری دارد.

حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی با بیان این که در رسانه ضعیف هستیم، اظهار داشت: ما می توانیم کار انجام دهیم، متأسفانه ماها قدر حوزه را ندانستیم، باید بدانیم حوزه هست که کل جریان های فکری ما را جهت می دهد و تصفیه می کند؛ سال ها جریانات فکری زیادی آمدند و رفتند اما جریان حوزوی شیر اطمینانی به شمار م رود که برای آینده مذهب و مکتب است اما آیا توانستیم این فرهنگ را منتقل کرده و از آن استفاده کنیم.

وی ادامه داد: یکی از مسائلی که به آقای اعرافی گفتم این است که شما دفتر همکاری حوزه و دانشگاه درست کردید اما چه از حوزه و دانشگاه به یکدیگر منتقل شد، بله دانشگاه موفق بود که مدرک گرایی را به حوزه منتقل کند اما آیا حوزه توانست عمق علمی و حوزوی خود را منتقل کند، نه تنها نتوانست بلکه در خود حوزه هم ضعیف شد؛ همه این ها به مدیریت بر می گردد، مدیرهای خوبی داریم که به آن ها بها داده نمی شود./1323/پ202/ج

ارسال نظرات