۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۲
کد خبر: ۴۵۷۲۳۱
دبیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان:

امروز دشمن می خواهد از طریق تشیع انگلیسی به مکتب عاشورا ضربه بزند

حجت الاسلام صالحیان مکتب عاشورا را مکتبی جامع و تأثیرگذار در طول تاریخ و بهترین الگو در عرفان، سیاست و اخلاق فردی و اجتماعی دانست و گفت: مکتب عاشورا تهدید بزرگی برای ستمگران عالم است، امروز دشمن می خواهد از طریق تشیع انگلیسی به مکتب عاشورا ضربه بزند.
حجت الاسلام محمدرضا صالحیان

حجت الاسلام محمدرضا صالحیان، مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، درباره مکتب عاشورا و آثار آن در جوامع انسانی، گفت: عاشورا مکتبی است که عارفان می توانند به بهترین نحو از آن استفاده کنند، سیاستمداران هم می توانند از کربلا درسهای خوبی بگیرند.

وی ادامه داد: کارگزاران حکومتها هم می توانند برای امور حکومت داری خود از مکتب عاشورا بهره ها بگیرند، افراد جامعه هم می توانند برای ارتقای اخلاق فردی، اجتماعی و خانوادگی خود از مکتب کربلا استفاده کنند، امام حسین(ع)  و یاران با وفایش مکتبی را پایه گذاری کردند که بشر می تواند برای رشد و تعالی خود و برآورده کردن همه نیازهایش از آن بهره بگیرد.

مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان افزود: مکتب کربلا مکتبی جامع و تأثیرگذار در طول تاریخ است، به ویژه شعار «هیهات من الذله»، برای به زیر کشیدن ظالمان و مستکبران در هر زمانی کاربرد دارد و در همه دورانها هم همینطور بوده و با پیروی از قیام امام حسین(ع) در طول تاریخ ظالمان بسیاری از سوی مظلومان به زیر کشیده شده اند.

حجت الاسلام صالحیان در ادامه بیان داشت: استکبار جهانی همواره در تلاش بوده تا چراغ نورانی امام حسین(ع) و مکتب ایشان را خاموش کند و دلیل آن هم اینست که مکتب عاشورا تهدید بزرگی برای ستمگران عالم بوده و هست.

وی گفت: بعد از واقعه عاشورا دشمن همواره تلاش کرده تا با عزاداریها و حرکاتی که سبب زنده نگه داشتن مکتب عاشورا در قلب و ذهن مردم می شود، مخالفت کند و خواسته تا ارتباط معنوی و محبت مردم را نسبت به سیدالشهدا(ع) قطع کند و یا اثر آن بر روی مردم و جامعه را کمرنگ کند، امروز هم دشمن، روحانی، مداح و شیوه عزاداری انگلیسی را در برنامه و دستور کار خود دارد و می خواهد از طریق تشیع انگلیسی به این مکتب انسانساز ضربه بزند. /869/302/ب2

ارسال نظرات