۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۰
کد خبر: ۴۵۷۲۴۰
استاد حوزه و دانشگاه:

امر به معروف ضامن اجرای احکام اسلامی در جامعه است

حجت الاسلام اشراقی موفقیت جامعه اسلامی را در عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: در حقیقت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تضمین اجرا و عمل به احکام و واجبات دینی است.
امر به معروف و نهی از منکر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مجید اشراقی استاد حوزه و دانشگاه امشب در جمع هیأت عاشقان ولایت تبریز با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر از فرایض مهم و اساسی اسلام است، اظهار داشت: احیای این فریضه در جامعه سبب اجرای دیگر احکام الهی و واجبات در جامعه خواهد شد.

وی با تأکید بر فعالیت زیربنایی و اساسی در امر به معروف و نهی از منکر، گفت: کار زیر بنایی در  امر به معروف و نهی از منکر  یعنی آنکه  فرد تذکر دهنده خود عامل به آن معروف یا مبرای از آن منکر باشد و از درون به باورهای دینی رسیده و اعتقادات راسخی در حوزه و دینداری و ارزشهای دینی داشته باشد.

این واعظ تبریزی با بیان اینکه نه تنها کار امر به معروف و نهی از منکر باید زیربنایی و اساسی صورت گیرد بلکه همه مسائل و موضوعات دینی لازم است با مقدمه و زمینه سازی دقیق و صحیح انجام شود تا شاهد آن باشیم که فرایض دینی به صورت اساسی و پایه ای در جامعه و در میان مردم شکل گرفته باشد.

وی با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر از سوی افراد با ایمان و عامل به فرايض دینی و معتقد به آموزه های اسلامی، خاطرنشان کرد: امران به معروف و ناهیان از منکر باید از افراد مؤمن و متعهد انتخاب شوند تا بتوانند تأثیر بسزایی را در جامعه داشته باشند.

حجت الاسلام اشراقی موفقیت جامعه اسلامی را در عمل به این فریضه دانست و ابراز داشت: عمل به موقع و انجام امر به معروف و نهی از منکر موجب آبادانی و پیشرفت و کمرنگ شدن فساد در جامعه خواهد شد، در حقیقت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تضمین اجرا و عمل به احکام و واجبات دینی است.

وی با اشاره به این که حرکت عظیم امام حسین‌(ع) در عاشورا، ریشه همین فریضه الهی است که فرمود: حرکت کردم تا امر به معروف و نهی از منکر را دنبال و احیا کنم، خاطرنشان کرد: پیشوایان معصوم‌(ع) افزون بر تحلیل علمی و تبیین جایگاه فریضه امر به معروف و نهی از منکر، در رفتار و سیره عملی خود نیز اهتمام زیادی به این فریضه داشتند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که قرآن نخستین وظیفه پیامبران را امر به معروف و نهی از منکر می داند، گفت: سیدالشهدا(ع) بر اساس رسالت خود تنها راه حفظ اسلام را قیام در برابر حکومت یزید می دانست تا درخت نیمه خشکیده اسلام را با خون خود و بهترین مردمان عصر خود آبیاری کند.

وی با اشاره به این که انقلاب اسلامی ایران بستری را برای احیا و گسترش فرهنگ دینی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه فراهم کرد، بیان داشت: متأسفانه برخیها در کشورمان تنها شعار اجرای این فریضه دینی را می دهند و در عمل سست هستند./۸۵۴/202/ب2

 

ارسال نظرات