۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۲
کد خبر: ۴۵۷۲۵۴

آخرین دیدارهای تولیت آستان قدس رضوی

دیدار با اعضای ستاد خدمت رسانی به زائران پیاده امام رضا، حضور و سخنرانی در اجتماع عظیم خانواده‌های شهدای مدافع حرم، بازدید از معاونت امداد مستضعفان آستان قدس رضوی و دیدار با اعضای انجمن های اسلامی اصناف مشهد از آخرین دیدارهای تولیت آستان قدس رضوی هستند.
 تولیت آستان قدس رضوی

یه گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی در دیدار با اعضای انجمن های اسلامی اصناف مشهد تأکید کرد: بازاریان مشهد با توجه به اینکه با زائران بارگاه مطهر رضوی در ارتباط هستند، نقش الگو و فرهنگ ساز برای سایر بازاریان را در سایر شهرها و بلاد دارند.

وی تدین، حساسیت بر روی باید و نباید‌های دینی و مردم داری را از شاخصه‌های بازاریان انقلابی معرفی و ابراز کرد: بازاریان مشهد با توجه به اینکه با زائران بارگاه مطهر رضوی در ارتباط هستند، نقش الگو و فرهنگ ساز برای سایر بازاریان را در سایر شهرها و بلاد دارند.

تولیت آستان قدس رضوی با انتقاد از ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه، یکی از بهترین راهکارهای حل این معضلات را استفاده از ظرفیت عظیم زیارت برشمرد و ابراز کرد: آسیب‌های اخلاقی، فرهنگی، اقتصادی و ناسلامتی نظام اداری به هیچ عنوان زیبنده نظام مقدس اسلامی نیست.

وی با بیان اینکه زیارت می‌تواند اضطراب‌های اجتماعی را به سکون تبدیل کند، تصریح کرد: امروز مقوله زیارت یکی از راه‌های اساسی در مصون سازی جامعه بوی‍ژه جوانان در برابر تهاجم و شبیخون فرهنگی است و هجمه‌ دشمنان به مقوله زیارت نیز به همین دلیل است که آنان به ظرفیت مصون ساز زیارت پی‌برده‌اند.

اعضای ستاد خدمت رسانی به زائران پیاده امام رضا

تولیت آستان قدس رضوی در دیدار با اعضای ستاد خدمت رسانی به زائران پیاده امام رضا(ع) در استان خراسان رضوی، از حضور زائران پیاده به عنوان فرصتی ارزشمند برای خدمت رسانی یاد و عنوان کرد: مسؤولان امر در حوزه های مختلف و عموم مجاوران حضرت رضا(ع) باید قدر این فرصت را بدانند و تلاش کنند ضمن رفع نواقص سال های گذشته، با برنامه ریزی مناسب، ابتکار، خلاقیت و نوآوری، خدمات متفاوت و متمایزی را در زمینه های مختلف ارائه دهند.

وی حرکت زائران پیاده را جلوه ای بسیار مهم از خودسازی و جامعه سازی خواند و افزود: گسترش فرهنگ زیارت به ویژه به شکل پیاده و همراه با این عشق و شوق، از مهم ترین راه های مقابله با آسیب های اجتماعی و مصون سازی جامعه به حساب می آید.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در این زمینه به راهپیمایی عظیم اربعین حسینی اشاره و عنوان کرد: جلوه ای که از سراسر جهان اسلام در اربعین حسینی به منصه ظهور گذاشته می شود، منشأ بشری ندارد و برگرفته از شوق و عشق دلدادگان به ساحت قدسی ابا عبدالله الحسین(ع) است.

وی با اشاره به تهدیدات امنیتی و سختی های زیارت پیاده ابا عبدالله الحسین(ع) در ایام اربعین، تصریح کرد: با این وجود این تعداد از انسان های مشتاق و دلداده، خواسته های نفسانی خود را ترک می کنند و به سوی جایگاه آرمانی و متعالی راهی می شوند.

تولیت آستان قدس رضوی بر ضرورت مردمی ماندن فرآیند خدمت رسانی به زائران تاکید و عنوان کرد: مشارکت اجتماعی در این گونه فعالیت ها جلوه ای از امنیت ملی ماست، آنچنان که در اربعین حسینی به عنوان یک حماسه بزرگ اسلامی، امنیت جهان اسلام و همبستگی در برابر مستکبران و بدخواهان به نمایش گذاشته می شود.

بازدید از معاونت امداد مستضعفان آستان قدس رضوی

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در جریان بازدید از معاونت امداد مستضعفان آستان قدس رضوی، ضمن حضور در حوزه‌های مدیریت برنامه و بودجه، امور زائران، جذب کمک‌های مردمی و مدیریت اجرایی،‌ با کارشناسان و کارکنان این معاونت دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی جلب و جذب مشارکت‌های مردمی را راهکاری مهم در افزایش بنیه و توسعه گستره خدمت‌رسانی به نیازمندان و محرومان معرفی و تاکید کرد: کمک گرفتن از ظرفیت‌های مردمی و جذب و جلب مشارکت عمومی برای گره گشایی از مشکلات نیازمندان و محرومان، موضوعی است که باید با اولویت ویژه در دستور کار معاونت امداد مستضعفان قرار بگیرد.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری بهره بردن از فناوری‌های ارتباطاتی نوین، از جمله فضاهای مجازی را یکی از راهکارها موثر در تسهیل جذب مشارکت‌های مردمی دانست.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: بودجه و امکانات معاونت امداد در حد و اندازه بسیاری از نهادهای رسمی امدادرسان مانند کمیته امداد، بهزیستی و امثال آن نیست؛ اما این معاونت به برکت انتصاب به آستان قدس رضوی دارای ظرفیتی عظیم بوده و آن ظرفیت جذب خدمت برای کمک به نیازمندان است.

تأکید بر کاهش هزینه‌های سفر به مشهد

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در مراسم عزاداری ایام عزاری سالارشهیدان، در مسجد امام حسین(ع) واقع در شهرک طرق مشهد، تسهیل شرایط تشرف به بارگاه مطهر رضوی را یک اولویت دانست و اظهار کرد: آستان قدس رضوی از هیچ تلاشی در راستای کاهش هزینه‌های سفر به مشهد فروگذار نمی کند، اما تحقق این مهم به تنهایی از عهده آستان قدس رضوی خارج است و دیگر مسئولان و دست اندرکاران امر نیز باید ورود پیدا کنند.

وی با اشاره به احداث زائرشهر بزرگ رضوی در منطقه طرق، اظهار امیدواری کرد: احداث این زائرشهر در ورودی مشهد مقدس، تا حد زیادی از مشکلات و معضلات زائران بکاهد تا آنان بتوانند بدون دغدغه خاطر، از زیارتی دل نشین بهره‌مند شوند.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: کمپ در شأن زائر و میهمان امام رضا(ع) نیست و مکانی همچون کمپ برای زمان جنگ یا حوادث طبیعی مانند سیل مناسب است؛ بنابراین باید تلاش شود تا دغدغه‌ اسکان برای زائر کم‌درآمدی که به مشهد می‌آید، رفع شود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی فراهم آوردن شرایط زیارت آسان برای زائران را یکی از دغدغه‌های آستان قدس رضوی معرفی و عنوان کرد: با تلاش‌های انجام گرفته، در هر هفته حدود سه هزار زائر زیارت اولی که تاکنون توفیق تشرف به حرم را نداشته اند یا از آخرین تشرف آن‌ها مدت زمان بسیاری می‌گذرد، در قالب طرح «مهر درخشان رضوی» از سراسر کشور به مشهد مقدس آمده و میهمان آستان قدس رضوی می‌شوند.

وی با بیان اینکه آستان قدس رضوی برای کاهش هزینه‌های سفر به مشهد مقدس عزم جدی دارد، اضافه کرد: اگر امکانات رفاهی مناسب برای اسکان، تردد، پارک خودرو و... برای زائران در مشهد مقدس به صورت مطلوب فراهم باشد، سالانه تعداد بیشتری از آحاد مردم امکان تشرف به بارگاه قدس رضوی را پیدا می کنند.

آمریکا و اسرائیل بر مرکب جهل داعش سوار شده اند

 تولیت آستان قدس رضوی در اجتماع عظیم خانواده‌های شهدای مدافع حرم، یادبود سه فرمانده شهید لشکر فاطمیون و 46 شهید عملیات های محرم و صفر، بصیرت و صبر را دو عامل کسب توفیق و حصول پیروزی ملت‌های مسلمان دانست.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در این مراسم که صبح امروز در ورزشگاه شهیدان مدافع حرم مشهد برگزار شد، بصیرت و صبر را دو عامل مهم موفقیت امت اسلام در رویارویی با دشمن، مشکلات و دشواری‌های زمانه برشمرد و گفت: جز با افزایش بصیرت و صبر در راه خدا، توفیق و پیروزی برای ملت‌های مسلمان رقم نخواهد خورد.

وی با اشاره به جمله «الا و لایحمل هذا العلم الا اهل البصر و الصبر» از امیرمؤمنان علی(علیه‌السلام) ادامه داد: صبر و بصیرت دو عامل مهم برای استمرار موفقیت‌ها و پیروزی‌های یک ملت است و در هر عرصه‌ای که صبر و بصیرت وجود داشته است شاهد موفقیت اسلام و شکست استکبار بوده‌ایم.

تولیت آستان قدس رضوی داعش و القاعده را دست ساخته صهیونیست برای اختلاف‌افکنی و ضربه به جوامع اسلامی دانست و افزود: آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها بر مرکب جهل داعش سوار شده و از آن‌ها برای رسیدن به مقاصد خود سوء استفاده می‌کنند، القاعده و داعش دست ساخته صهیونیست برای اختلاف افکنی در جامعه اسلامی بوده و مورد حمایت جدی استکبار هستند.

وی افزود: اگر مجاهدت‌های مدافعان حرم و ایستادگی لشکر فاطمیون و حیدریون برای صیانت از مرزهای دین و ارزش‌های الهی نبود و سنگرهای اسلام در سوریه و عراق حفط نمی‌شد، امروز باید در شهرهای ایران با داعش می‌جنگیدیم.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در پایان با اشاره به اتفاقات اخیر در یمن، اضافه کرد: خون شهیدان باعث جهل زدایی و بیداری خفتگان است، همانطور که شاهد هستیم مردم یمن بدون نیرو و تجهیزات کافی، در مقابل نیروهای رژیم آل سعود ایستادگی و مقاومت می‌کنند./1308/303/ب2

ارسال نظرات