۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۶
کد خبر: ۴۵۷۲۷۲
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

پدافند غیر عامل یک سپر دفاعی پیشگیرانه است

حجت الاسلام حاجی زاده با بیان اینکه پدافند غیر عامل به معنی آمادگی دستگاه های مختلف کشور نسبت به آسیبهای آشکار و پنهان است، گفت: پدافند غیر عامل در حقیقت یک سپر دفاعی پیشگیرانه است.
حجت الاسلام جواد حاجی زاده، امام جمعه اهر

حجت الاسلام جواد حاجی زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، پدافند غیرعامل را اقداماتی در راستای مقابله و پیشگیری از نفوذ و اعمال قدرت دشمن در درون نظام دانست و گفت: پدافند غیر عامل در دنیای امروز یک مسأله مهم در حیات یک جامعه است.

وی با بیان اینکه قرآن کریم همواره مسلمانان را به حفظ آمادگی جهت جلوگیری از غافلگیری و نفوذ دشمن دعوت می کند، خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که حیاتی و حساس در جامعه است، فضای مجازی و شبکه های اجتماعی است که در میان مردم به ویژه جوانان گسترش چشمگیری داشته است.

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در رابطه با فضای مجازی و اهمیت بالای آن، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب بارها حساسیت و اهمیت فضای مجازی را برای مقابله با تهدیدات احتمالی از سوی دشمن در راستای نفوذ به زیرسازهای کشور را گوشزد کرده است.

وی پیشرفت و دستیابی به فناوریهای جدید را ضروریات دنیای امروز برای حفظ قدرت و مقابله با دشمنیها عنوان کرد و افزود: دشمن هیچگاه از خوی استکباری و تمایل به سلطه گری دست برنخواهد داشت، این مسأله توجه به پیشرفت نظامی کشور و ارتقای سطح علمی را گوشزد می کند، توجه به فناوریهای نو و پیشرفت یک پدافند فیر عامل در برابر دشمن است.

حجت الاسلام حاجی زاده با اشاره به دوران جنگ تحمیلی و تنگ نظری های جهانی در تعامل با ایران  اسلامی، ادامه داد: در جنگ تحمیلی کشورهای جهان حتی از فروش سیم خاردار نیز به ایران امتناع می کردند اما امروز ایران اسلامی با وجود تحریمها به مرکز تولید علم و تسلیحات دفاعی هوشمند مبدل شده است.

وی با بیان اینکه پدافند غیرعامل به معنی آمادگی دستگاه های مختلف کشور نسبت به آسیب های آشکار و پنهان است، گفت: پدافند غیرعامل در حقیقت یک سپر دفاعی پیشگیرانه است که تمامی حوزه های اجتماعی و حیاتی کشور را در بر می گیرد و لازم است تمام دستگاه ها آن را مهم و حیاتی تلقی کنند.

امام جمعه اهر پدافند غیرعامل را نوعی دفاع غیرنظامی در برابر اقدامات خصمانه و احتمالی دشمن دانست و ادامه داد: پدافند غیرعامل در حقیت مجموعه اقداماتی است که با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و حساس جلوگیری و یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.

وی با بیان اینکه همه باید در این مسأله حیاتی آموزش ببینند و لازم است همه وارد عمل شوند، گفت: وظیفه همه ما این است که سعی کنیم کشور را مستحکم، غیرقابل نفوذ، غیرقابل تأثیر از سوی دشمن، حفظ و نگه داریم، یک وقت دفاع لازم است و یک وقت هجوم لازم است، باید خودمان را از همه جهت آماده کنیم./۸۵۴/302/ب2

ارسال نظرات