۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶
کد خبر: ۴۵۷۲۷۶
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

دشمنان از تمام ابزارها برای گمراهی انسانها بهره می‌برند

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: امروز دشمنان درونی و بیرونی با استفاده از ابزارهای مختلف همچون اینترنت، موبایل، شبکه های اجتماعی در راستای گمراه کردن انسانها بهره می‌برند تا انسان را از خداوند و هدف متعالیش جدا و دور کنند.
انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه شامگاه دوشنبه در مجلس عزاداری هیأت انصار سیدالساجدین(ع) که به مناسبت دهه سوم محرم الحرام در امامزاده ابوالحسن(ع) برگزار شد، گفت: انسان دو دشمن بیرونی و درونی دارد.

این دانشمند فرزانه با اشاره به دشمن درونی، بیان داشت: دشمنان درونی همانند مارهایی هستند که با استفاده از غفلت انسان، در باطنش رشد می‌کنند، خداوند در قرآن کریم از آن به عنوان هوای نفس یعنی مجموعه‌ای از خواسته‌های نامعقول و نامشروع یاد می‌کند.

وی افزود: هوای نفس در ابتدا فاقد قدرت است اما زمانی که انسان به ندای او لبیک می‌گوید و خواسته‌های نامشروع را تغذیه می‎کند هوای نفس تقویت شده و بر انسان سلطه می‌یابد و به جای آن که انسان از خداوند متعال اطاعت کند تابع اوامر و نواهی این حاکم باطل می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه معبود انسانهای هواپرست خواسته‌های نامعقول آنان است، ابراز کرد: انسانهای هواپرست به جای اطاعت از خداوند تنها مطیع خواسته‌های نامعقول درونی خود هستند.

این استاد حوزه علمیه درباره دشمنان بیرونی انسان، بیان داشت: دشمنان بیرونی انسان ذره‌ای به انسان رحم نمی‌کنند و هدفشان آن است که تمام سرمایه‌های الهی و انسانی انسان را غارت و به یغما ببرند و آن دشمن شیطان است.

وی افزود: شیطان در لغت به معنای شر و ضرر زننده بیان می‌شود او موجودی گمراه و ضد الهی است که تنها به گمراهی خود راضی نیست بلکه درصدد ضرر رساندن و گمراه کردن دیگران است به همین دلیل نام او را شیطان نام گرفت هدف این دشمنان یکی و ابزار آنان مختلف است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به ابزار های شیطان، گفت: امروز دشمنان درونی و بیرونی با استفاده از ابزارهای مختلف همچون اینترنت، موبایل، شبکه های اجتماعی در راستای گمراه نمودن انسانها بهره می‌برند تا انسان را از خداوند و هدف متعالیش جدا و دور کنند.

این خطیب مشهور با بیان اینکه فلاسفه جهان موجودات را به چهار دسته شریف، خسیس، اشرف و اخص تقسیم می‌کنند، تصریح کرد: انسانهای خسیس و اخص دشمن ندارند زیرا دشمن نمی‌تواند با آنان ارتباط برقرار کند اما موجودات شریف و اشرف دشمنان متعدد دارند که برخی از این دشمنان قادر به مقابله با انسانهای اشرف و مخلص را ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در ادامه بیان داشت: نیروی دافعه انبیای الهی و ائمه معصومین(ع) نسبت به وسوسه شیطان به حدی قوی است که هیچ شیطانی قدرت نزدیک شدن به حوزه قلب و عقل آنان را ندارد و این نیروی دفاعی حاصل تقوا و عبادت خداند متعال است.

وی با بیان اینکه خداوند فطرت انسان را توحیدی خلق کرده است، گفت: انسان به وسیله عقل و خرد، رنج و مشقت و توبه از گناه می‌تواند به دشمنان فائق آیند و عاقبت بخیر شوند./813/201/ب2

ارسال نظرات