۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲
کد خبر: ۴۵۷۲۸۳
امام جمعه دمق:

امر به معروف و نهی از منکر بایستی از شعار به عمل تبدیل شود

امام جمعه دمق با اشاره به روایات متعدد پیرامون اهمیت امر به معروف و نهی از منکر، گفت: امر به معروف و نهی از منکر بایستی از شعار به عمل تبدیل شود.
حجت الاسلام عیدی

حجت الاسلام مجتبی عیدی، امام جمعه دمق در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به اینکه عوامل زیادی در ترویج حجاب دخیل هستند؛ خاطرنشان کرد: خانواده اولین و مهمترین نهادی است که وظیفه ترویج حجاب را برعهده دارد.

وی با اشاره به نقش رسانه ها، افزود: سازمان صدا و سیما، نهادهای فرهنگی و همچنین آموزش و پرورش نیز در این زمینه وظیفه دارند.

حجت الاسلام عیدی تصریح کرد: متأسفانه یکی از مشکلات اساسی بحث حجاب، نداشتن متولی است چرا که پدیده ای به این درجه اهمیت بایستی از سوی یک نهاد برنامه ریزی و مدیریت شود.

وی گفت: با بسیج تمامی امکانات فرهنگی و مدیریتی و نیز تخصیص بودجه های این مقوله به یک نهاد خاص می توان انتظار داشت در میان مدت به دستاوردهایی برسیم.

امام جمعه دمق با اشاره به زمان بر بودن کارهای فرهنگی، ابراز داشت: بهترین فریضه جهت اعتلای این فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با اشاره به روایات متعدد پیرامون اهمیت امر به معروف و نهی از منکر، افزود: امر به معروف و نهی از منکر بایستی از شعار به عمل تبدیل شود.

امام جمعه دمق گفت: در زمینه امر به معروف و نهی از منکر بایستی به همه اقشار آگاه سازی کرد و فقط با امر به معروف و نهی از منکر است که می توان جلوی بدحجابی و بی حجابی را گرفت.

وی در پایان با اشاره به وظیفه همگانی درباره امر به معروف و نهی از منکر، تصریح کرد: امیدوارم با تصمیمات بجا و شایسته ای که مسؤولان نظام در این زمینه، شاهد احیای سنت امر به معروف و نهی از منکر و اشاعه فرهنگ غنی اسلامی ایرانی باشیم./979/302/ب2

ارسال نظرات