۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۴۵۷۲۹۰
آیت الله حایری شیرازی:

غرب از دین علیه مردم بهره می‌برد

آیت الله حایری شیرازی گفت: امروز غرب سلاح را با عنوان سلاح بازدارنده معرفی می‌کند در حالی که اسلام ابتدا انسان را به مراقبه خود سپس به بازدارندگی دعوت می‌کند این طرز تفکر غرب نشان از عدم مراقبه خویش است زمانی که انسان مراقبه نداشته باشد از دین علیه مردم بهره می‌برند.
آیت الله حائری شیرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محی الدین حایری شیرازی، استاد حوزه علمیه شامگاه دوشنبه در حسینیه اثنی عشری، گفت: انسان از دو بعد روح و جسم خلق شده است.

وی افزود: خداوند فرمودند: من انسانی از جلد خلق می‌کنم؛ انسان به سبب معلول بودن پس از مرگ به خاک تبدیل می‌شود زیرا جسم او اسفل السافلین و از پایین‌ترین چیزها است.

آیت الله حایری شیرازی با اشاره به اینکه همه عالم هستی به ستایش خداوند مشغول هستند، بیان داشت: انسان دارای دو بعد جسمی و روحی است جسم او به اسفل السافلین و روح کمال یافته او به اعلی علیین تعلق دارد.

وی افزود: به همین سبب چیزی بالاتر از روح و پایین‌تر از جسم او وجود ندارد پس تمام هستی در حوزه انسان قرار دارد به همین سبب انسان جامعیت بر هستی دارد و خارج از عالم هستی نیست.

استاد اخلاق حوزه علمیه اضافه کرد: خداوند به سبب ظرفیتی که حضرت آدم(ع) داشت به او اسمای الهی آموخت، حماسه عاشورا در اصل به تصور کشاندن واقعیت وجودی انسان است در واقعه کربلا پست‎ترین و بهترین انسانها مشخص شدند.

آیت الله حایری شیرازی با بیان اینکه علوم انسانی، مرکب از علم و جهل است، گفت: موضوع علوم انسانی، انسان است انسان از دو بخش اعلی علیین و اسفل السافلین ترکیب شده و قسمت اعلی علیین برای او امری مجهول و ناشناخته محسوب می‌شود.

وی افزود: بشر هر آنچه در علوم تجربی به دست می‌آورد آن را در حوزه علوم انسانی از دست می‌دهد برای مثال اسلحه در علوم تجربی سبب ناامنی انسانها می‌شود یعنی چیزی که باید سبب آرامش باشد موجب وحشت بشر شده است.

استاد اخلاق حوزه علمیه اضافه کرد: دین شناخت کاملی از انسان دارد و انسان برای او نه تنها مجهول نیست بلکه معلوم است به همین سبب دین به انسان توصیه می‌کند که ابتدا خود و سپس دشمنت را کنترل کن و غرب فاقد این مهم است به همین سبب غیر قابل اعتماد است.

آیت الله حایری شیرازی ادامه داد: امروز غرب سلاح را با عنوان سلاح بازدارنده معرفی می‌کند در حالی که اسلام ابتدا انسان را به مراقبه خود سپس به بازدارندگی دیگران دعوت می‌کند و این طرز تفکر غرب نشان از عدم مراقبه خویش است زمانی که انسان مراقبه نداشته باشد از دین بر علیه مردم بهره می‌برند./201/813/ب1

ارسال نظرات