۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۴۵۷۲۹۴
کارشناس مذهبی:

توحید راه گشای تمام مشکلات است

کارشناس مذهبی گفت: بیشتر مشکلاتی که بشر امروز با آن دست به گریبان است به علت عدم خدا شناسی است؛ از این رو اگر بشر توحید را به خوبی بشناسد تمام مشکلاتش حل خواهد شد و دیگر با مشکلات عدیده امروزی در دین و زندگی مواجه نخواهد بود.
کارشناس مذهبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام رضا تاج آبادی دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان مرکزی و کارشناس فرهنگی و امور دینی شب گذشته در مسجد الزهرا(س) شهر اراک، ابراز کرد: بیشتر مشکلاتی که بشر امروز با آن دست به گریبان است به علت عدم الله شناسی برمی گردد؛ از این رو اگر بشر توحید را به خوبی بشناسد تمام مشکلاتش حل خواهد شد و دیگر با مشکلات عدیده امروزی در دین و زندگی مواجه نخواهد بود.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان مرکزی با اشاره به آیه 110 سوره مبارکه کهف، افزود: امام صادق (ع) درباره این آیه می فرماید: اگر خدا هیچ آیه ای را نازل نکرده بود همین یک آیه برای هدایت بشر کافی بود؛ بنابراین انسان باید به ملاقات پروردگار و توکل داشتن به او ایمان داشته باشد.

کارشناس مذهبی اظهار داشت: دو نوع جاهلیت همواره برای بشر وجود داشته است یکی جاهلیت اولی یعنی آن جاهلیت اولیه که خداوند به پیامبر (ص) فرمود: ای پیامبر (ص) به زنانت بگو مانند انسان های اولی لباس نپوشند، این جاهلیت همان جاهلیت ابوبکر و ابوجهل در برابر حضرت محمد (ص) بوده است.

حجت الاسلام تاج آبادی ادامه داد: یک جاهلیت دیگر که بشر در پیش دارد جاهلیت اخرا است یعنی فرد نماز شبش قضا نمی شود، خیریه دارد و روزه می گیرد اما در اصل قبول داشتن توحید مشکل دارد و این همان جاهلیت صنعتی است که به مراتب بدتر از جاهلیت اولی قلمداد می شود.

کارشناس مذهبی با بیان اینکه انسان مومن همواره منتظر شهادت است، گفت: در جاهلیت اخری فرد دیگر منتظر شهادت نیست و می گوید نیازی به شهادت نداریم و این همان جاهلیتی است که فرد همانطور که خود را مومن می پندارد اما در اصل قبول داشتن توحید با مشکل مواجه است.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان مرکزی افزود: از امام صادق (ع) پرسیدند چه کنیم تا افراد مومنی باشیم؟ امام صادق (ع) فرمود: با صادقین باشید، یعنی انسان باید همان سه تاکید در دین اسلام را همواره قبول داشته باشد و برای اینکه با صادقین باشد باید مودت، اطاعت و ولایت را همواره سرلوحه خود قرار دهد.

حجت الاسلام تاج آبادی تصریح کرد: وقتی انسان مودت با اهل بیت (ع) و خداوند داشته باشد و مودتش زیاد باشد آنگاه اطاعت تولید می شود و زیادی اطاعت نیز ولایت را به وجود می آورد و وقتی فرد ولایت را قبول داشته باشد در اصل توحید و قبول داشتن آن مشکلی برایش ایجاد نمی شود.

کارشناس مذهبی با اشاره به از خودگذشتگی مسلمانان در برابر داعش یادآور شد: اصل ولایت پذیری و توحید است که سبب می شود مسلمانان و شیعیان در برابر شکنجه های داعش سر فرود نیاورند و همین اصل اطاعت پذیری است که سبب مقاومت مسلمانان در برابر دنیای کفر شده است.

حجت الاسلام تاج آبادی افزود: شهدا با توکل به خدا، ایمان راسخ، توحید پذیری و ولایت پذیر بودن و با اطاعت از فرمان رهبر در جبهه های نبرد حق علیه باطل جنگیدند و به مقام شامخ شهادت نائل آمدند؛ از این رو باید افراد برای داشتن ایمانی راسخ و دوری از جاهلیت اخرا توحید را خوب بشناسند و در اصل الله شناسی مشکلی نداشته باشند./202/842/ب1

ارسال نظرات