۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۴۵۷۳۱۴
مدیر مدرسه علمیه نرجس خاتون زاهدان:

پیاده‌روی اربعین همدردی با زینب کبری است

مدیر مدرسه علمیه نرجس(س) شهرستان زاهدان با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین سنت بزرگان دین است، گفت: پیاده‌روی اربعین جلوه‌ای از ارادت عاشقان اهل بیت(ع) به ساحت بانوی حماسه‌ساز کربلا و همدردی با حضرت زینب کبری(س) است.
پیاده روی اربعین

ملک‌تاج رخشانی، مدیر مدرسه علمیه نرجس(س) شهرستان زاهدان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: زیارت امام حسین(ع) اجر و ثواب بسیاری دارد، به طوری که در روایات هم بر آن تأکید شده است؛ بزرگان دین هم در طول تاریخ بارها برای مراسم اربعین پیاده‌روی می‌کردند.

وی افزود: امام صادق(ع) می‌فرماید: کسى که با پای پیاده به زیارت امام حسین(ع) برود، خداوند به هر قدمى که برمى ‏دارد یک حسنه برایش نوشته و یک گناه از او محو مى‏ فرماید؛ وقتى به زیارت رفت، حق تعالى دو فرشته را موکل او مى‏‌فرماید که آنچه خیر از دهان او خارج می‌شود را نوشته و آنچه شر و بد است را ننویسند.

مدیر حوزه علمیه نرجس(س) شهرستان زاهدان اظهار کرد: اهمیت زیارت اربعین تا حدی است که حتی در زمان‌های خفقان و فشارهای حکومتی نیز علما و عاشقان اهل بیت(ع) اقدام به پیاده‌روی اربعین می‌کردند.

وی ادامه داد: پیاده روی اربعین نشأت گرفته از پیاده‌روی حضرت زینب(س) در اولین سفر بعد از واقعه عاشورا و اسارت ایشان در نخستین اربعین بر مزار سید الشهداست؛ شیعیان آن حضرت هم در این ایام، برای همدردی با این بانوی حماسه ساز کربلا، همین کار را می‌کنند.

رخشانی در ادامه با اشاره به نقش تأثیرگذار حضرت زینب(س) در قیام عاشورا، عنوان کرد: اگر خطبه‌های افشاگرانه و آتشین ایشان نبود، هیچ گاه پیام اصلی و فلسفه قیام عاشورا منتقل نمی‌شد، از این رو دشمن براحتی آن را تحریف می‌کرد.

مدیر حوزه علمیه نرجس(س) شهرستان زاهدان بیان کرد: جاوادنه ماندن قیام عاشورا، حاصل رشادت‌های حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) است؛ این دو بزرگوار با وجود همه مصیبت‌هایی که دیدند، بسیار هوشمندانه و با ایمان و بصیرت بالای خود، خطبه‌هایی ایراد کردند که تار و پود حکومت اموی را از هم جدا کرد./302/831/ب1

ارسال نظرات