۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۴۵۷۳۱۵
مشاور فرماندهی کل سپاه:

نشستهای حل بحران سوریه شکستن مقاومت در منطقه را دنبال می‌کند

مشاور فرماندهی کل سپاه با اشاره به بی نتیجه بودن نشستهای سیاسی برای حل بحران سوریه گفت: در واقع هدف از جریانها و نشستهای حل بحران سوریه شکستن مقاومت در منطقه است، بنابراین نه تنها آنچه که به نفع تشکیلات حزب الله و مقاومت باشد پذیرفته نمی‌شود، بلکه در صحنه سوریه تقویت داعش و شکستن بشار اسد دنبال می‌شود و هیچ نتیجه مثبتی برای سوریه به دنبال نخواهد داشت.
حجت الاسلام سید مرتضی حسینی

حجت الاسلام سید مرتضی حسینی، مشاور فرماندهی کل سپاه، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین درباره بی نتیجه بودن نشستهای حل بحران سوریه گفت: در واقع هدف از جریانها و نشستهای حل بحران سوریه شکستن مقاومت در منطقه است، بنابراین نه تنها آنچه که به نفع تشکیلات حزب الله و مقاومت باشد پذیرفته نمی‌شود، بلکه در صحنه سوریه تقویت داعش و شکستن بشار اسد دنبال می‌شود و هیچ نتیجه مثبتی برای سوریه به دنبال نخواهد داشت.

وی با اشاره به موضع جمهوری اسلامی در قبال سوریه ابراز داشت: با توجه به قرار گرفتن سوریه مقابل اسرائیل، جمهوری اسلامی از سوریه حمایت می‌کند، به آنان مشاوره می‌دهد و با افرادی که مقابل سوریه ایستاده‌اند مبارزه می‌کند.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه نابودی تکفیری‌ها در گرو نابودی وهابیت است خاطر نشان کرد: با رونق داشتن وهابیت و سلفی گری و همچنین با حمایتهای ریالی عربستان سعودی، قطر، امارات و کویت و حمایت سلاحی ترکیه از داعش نمی‌توان با جریان تکفیری مبارزه جدی داشت، برای مبارزه جدی لازم است اندیشه‌های سلفی گری و وهابیت مورد حمله قرار گیرد.

وی سپس درباره میزان عملکرد علما و نخبگان دینی جهان اسلام در مقابله با اندیشه‌های تکفیری عنوان کرد: اگر نخبگان جهان اسلام تا کنون به طور کامل به رسالت خود عمل می‌کردند وضعیت در منطقه به این میزان حاد نبود، علما و اندیشمندان بلاد اسلامی با اینکه شاهد عمل خلاف اسلام این گروه‌ها هستند مسؤولیت خود را به درستی انجام نمی‌دهند.

مشاور فرماندهی مکل سپاه در پایان گفت: در برخی موارد تعصبهای قومی و تصور امکان تقویت شیعه و مقاومت ممکن است باعث عملکرد ضعیف در مقابله با اندیشه‌های تکفیری باشد./955/ 302/ب3

ارسال نظرات