۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۴۵۷۴۰۶

نشست ستاد پشتیبانی و ساماندهی اربعین حسینی برگزار شد

نشست ستاد پشتیبانی و ساماندهی اربعین حسینی با حضور رشیدیان، استاندار خراسان رضوی و جمعی از اعضای این ستاد در محل استانداری خراسان رضوی برگزار شد.
اربعین حسینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، نشست ستاد پشتیبانی و ساماندهی اربعین حسینی با حضور علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی و جمعی از اعضای این ستاد عصر امروز چهارم آبان در محل استانداری خراسان رضوی برگزار شد.

علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی در این نشست با بیان اینکه یکی از نشانه های مومن بزرگداشت و گرامیداشت اربعین حسینی است، گفت: در این جهانی که پر از خشونت است تجمعی به این عظمت و بزرگی با شعار محبت به امام حسین(ع) به دور از هر گونه خشونتی، بی نظیر است.

وی با بیان اینکه خداوند این توفیق را داده است که در این ظرفیت تجمع بالای 20 میلیون نفر شکل بگیرد، تصریح کرد: این درحالی است که این تجمع بزرگ در کشوری که مرکز داعش و حرکتهای خشونت آمیز است، انجام می شود.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: این حرکت بزرگی است که در ابعاد جهانی مشابه ندارد و امید است امسال این تجمع بزرگ باشکوهتر از سال گذشته برگزار شود و همانطور که در سال قبل افزون بر شیعیان، اهل سنت و اهل کتاب هم حضور پررنگ داشتند، امسال هم همینگونه باشد.

رشیدیان ادامه داد: ما باید بتوانیم تسهیلاتی را برای زائران اربعین فراهم کنیم که با کمترین هزینه باشد چرا که مشتاقان بسیاری هستند که تمایل دارند به انجام این کار دارند و وظیفه شما خدمتگزاران این است که به زائران خدمت کنید.

وی در ادامه با تأکید بر انجام وظایف کمیته های این ستاد در زمان خودش، گفت: بهتر است ستاد به این موضوع توجه کند که نیروهای اجرایی در کمیته های مختلف لیست و فهرستشان را هماهنگ کنند.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه اتباع خارجی ساکن در استان هم بهتر است که زمینه های اعزام آنها ساماندهی شود، اظهار کرد: سامانه دو برای ثبت نام این افراد ایجاد شود تا هماهنگیها آسانتر صورت بگیرد.

رشیدیان در ادامه افزود: دفترچه های خود امنیتی و خود بهداشتی به صورت دفترچه ای و نرم افزاری بر روی گوشیهای همراه زائران قرار بگیرد و افزون برآن کلیپها و برنامه های آموزشی در این باره از صدا و سیما پخش شود تا مردم اطلاعاتشان افزایش یاید.

گفتنی است، در این نشست کمیته های ستاد پشتیبانی و ساماندهی اربعین حسینی در خراسان رضوی به ارائه گزارش فعالیتهای خود و برنامه های پیش رو پرداختند./202/934/ب1

ارسال نظرات