۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۴۵۷۴۰۸
مسؤول نشریه الکترونیکی زمانه مطرح کرد؛

ضرورت آشنایی طلاب با فضای مجازی و سواد رسانه ای

حجت الاسلام عبداللهی بر ضرورت آشنایی طلاب با فضای مجازی و سواد رسانه ای تأکید کرد و گفت: رسانه ها فرهنگ غرب را گسترش می دهند و ما باید حقیقت جریان را دریابیم.
سلسله نشست های سواد رسانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سلسله نشست های سواد رسانه ظهر امروز در مسجد امام کاظم(ع)«مدرسه سطح عالی امام کاظم(ع)» پردیسان با سخنرانی حجت الاسلام سعید عبداللهی مسؤول نشریه الکترونیکی زمانه برگزار شد.

در این نشست که با حضور طلاب، اساتید و مسؤولان مدرسه امام کاظم(ع) برگزار شد؛ حجت الاسلام عبداللهی با بیان ضرورت سواد رسانه ای در بین طلاب خاطره نشان کرد: طلاب با فضای مجازی و سواد رسانه آشنا و مجهز شوند.

وی به فیلم ها و نقد آنان اشاره کرد و گفت: برخی از فیلم ها داخلی با وجود اینکه نقش های بسیاری مهمی در آن ایجاد می شود اما مضمون غربگرایی و غرب زدگی است.

عبداللهی در ادامه افزود: توسط رسانه ها فرهنگ غرب گسترش پیدا می کند و ما باید حقیقت جریان را دریابیم.

وی به معضلات برخی از عادتها و اعمالی که در فرهنگ ما رخ میدهد اشاره کرد و گفت: خانه اجاره کردن یا خریدن افراد مجرد در ایران قباحت دارد؛ اما در نسل آینده این معضل را با قدیمی فکر کردن بزرگترها توجیه می کنند و به یک معضل تبدیل می شود.

مسؤول نشریه زمانه تصریح کرد: رسانه می تواند یک ضد ارزش را به ارزش تبدیل کند و برخی از سریال ها که قبیح بودن رابطه با زن شوهردار را عادی جلوه میدهند به گونه ای در گذر زمان به روی چنین موضوعاتی کار میکنند که از قبح آن بکاهند.

وی به اومانیسم اشاره کرد و گفت: اومانیسم یعنی مرکزیت ارزش را به انتخاب خود فرد گذاشتن و نه به انتخاب دین، خدا و این یعنی یک فرهنگ غلط که دشمن میخواهد آن را جایگزین وحدانیت بداند.

وی به شبکه بی بی سی اشاره کرد و گفت: این شبکه به عنوان یک شبکه خبری در دنیا معرفی شده که در پوشش خبری فعالیت های عقیدتی - سیاسی با محوریت تبلیغات ضد خدایی فعالیت میکند؛ بی بی سی استراتیژک«سرم خوراک» را اعمال کرده است؛ این شبکه با بزرگنمایی و پاره گویی به هدایت اذهان از طریق جهت گیری های مد نظر می پردازد.

مسؤول نشریه زمانه افزود: هر چه بهرمندی از ابزار و تکنولوژی گسترش پیدا میکند غرب خدا را به حاشیه و وجود نداشتن در اذهان مردم تلقی می کند./978/پ202/ی

ارسال نظرات