۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۴۵۷۴۲۴
معاون فرهنگی نهاد نماز جمعه شهرستان رفسنجان:

هیأت‌ها نیازمند شور و شعور حسینی هستند

حجت الاسلام صالح نیا گفت: شور حسینی یعنی انسان بداند که قیام امام حسین(ع) برای چه اتفاق افتاده است و همچنین شور حسینی است که جوانان ما توانسته اند به خاطر اسلام از جان خود بگذرند، از این رو شور و شعور حسینی برای دستگاه امام حسین (ع) لازم و ضروری است.
اربعین حسینی

حجت الاسلام محمدعلی صالح نیا معاون فرهنگی نهاد نماز جمعه شهرستان رفسنجان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: هیاتهای مذهبی باید از مبلغان و روحانیانی استفاده کنند که بعضی از مسائل را به جوانان یادآوری کنند و برای کارهای آنها راهکارهایی را نشان دهند.

وی افزود: جوانان ما باید بدانند در مجالسی شرکت کنند که در آنجا مذهب و ترویج مصیبت امام حسین (ع) به صورت سالم انجام شود و هیچ خرافات و غلو در آن نباشد.

حجت الاسلام صالح نیا با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: روحانیان و مداحان ما باید چیزهایی را برای مردم نقل کنند و کارهایی را انجام دهند که صد درصد مذهب تشیع آنها را تایید کرده است و کاری انجام ندهند که جوانان از این مراسمات دل زده شودند.

معاون فرهنگی نهاد نماز جمعه رفسنجان تصریح کرد: جوانان ما باید اهل مطالعه باشند و بدانند و توجه داشته باشند چه مصیبتهایی متوجه امام حسین (ع) شده است از این رو اگر مداحان و یا روحانیان خلاف آن صحبت کنند به آنها تذکر دهند و با آنها در این مورد صحبت کنند، بنابراین مداحان و روحانیان باید مصیبتهایی را بخوانند که صد در صد در کتب احادیث آمده است.

وی ادامه داد: روحانیان و مداحان باید به روز باشند تا شبهاتی که در این مراسمات ایجاد می شود را به راحتی پاسخ دهند.

حجت الاسلام صالح نیا خاطرنشان کرد: شور و شعور حسینی هر دو در کنار یکدیگر مهم هستند و همانند ریل قطار باید هر دو در کنار یکدیگر قرار بگیرند و انسان را به سمت جلو حرکت دهند.

وی بیان کرد: شور حسینی یعنی انسان بداند که قیام امام حسین (ع) برای چه اتفاق افتاده است و همچنین شور حسینی است که جوانان ما توانسته اند به خاطر اسلام از جان خود بگذرند، از این رو شور و شعور حسینی برای دستگاه امام حسین (ع) لازم و ضروری است.

معاون فرهنگی نهاد نماز جمعه رفسنجان در پایان گفت: آسیبهایی که متوجه هیأتهای مذهبی می شود از جمله خرافات و نقل نکردن صحیح تاریخ است./302/866/ب1

ارسال نظرات