۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۴۵۷۴۳۸
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

محبان خدا به خصلت‌های الهی آراسته می‌شوند

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: محبت سبب تسلیم شدن در برابر محبوب می‌شود اگر انسان محبوب خداوند شود در فیوضات و رحمت الهی به رویش گشوده می‌شود.
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین انصاریان، استاد حوزه علمیه و مفسر قرآن کریم، امروز در حسینیه هدایت، اظهار داشت: هنگامی که خداوند بنده خود را دوست داشته باشد او را به هشت خصلت آراسته می‌کند به همین سبب محب خداوند شدن بسیار با ارزش است.

وی افزود: محبت انسان‌ها با توجه به ارتباط آنها به سه بخش، محبت به انسانها، محبت به اشیاء و محبت به کار تقسیم می‌شود و این محبت طبق آیات الهی دارای متعلقاتی است که اگر حد آنها درست رعایت شود انسان محبوب الهی می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در ادامه با بیان اینکه انسان نباید در محبت خود افراط داشته باشد، ابراز کرد: محبت غیر باید مؤخر از محبت خداوند باشد کسانی که محبت غیر را مقدم بر محبت الهی می‌دانند ارزش آن را فراتر از محبت الهی قرار می‌دهند.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اگر محبت انسان به متعلقات دنیوی بیش از محبت الهی باشد محبت خداوند متاخر می‌شود، بیان داشت: اگر انسان خداوند، جهاد و ... را بی ارزش کند و متعلقات را مقدم از آنان بداند در هنگام مرگ خداوند آن انسان را یاری نمی‌رساند.

این مفسر قرآن کریم گفت: محبت سبب تسلیم شدن در برابر محبوب می‌شود اگر انسان محبوب خداوند شود در فیوضات و رحمت الهی به روی انسان گشوده می‌شود.

وی در پایان افزود: خداوند به محبوب خودش چشم پاک می‌دهد کسانی که چشمشان را آزاد رها می‌کنند تبعات سختی در انتظارشان است./202/813/ب1

ارسال نظرات