۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۴
کد خبر: ۴۵۷۴۴۰

سومین جشنواره مطبوعات آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود

سومین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان آذربایجان‌شرقی دهه فجر امسال برگزار خواهد شد.
محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی عصر امروز در جلسه شورای سیاستگذاری جشنواره مطبوعات آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: طبق آخرین آمار در حال حاضر 282 رسانه دارای مجوز در استان آذربایجان شرقی فعالیت می‌کنند.

وی با تأکید بر این‌که تعدد رسانه‌های مکتوب و مجازی در استان باید توأم با ارتقای سطح کیفی فعالیت رسانه‌ای باشد، خاطرنشان کرد: جشنواره مطبوعات استان آذربایجان‌شرقی بهمن ماه سال سال‌جاری همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی با هدف کیفی‌سازی فعالیت مطبوعاتی در استان برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی برگزاری جشنواره مطبوعات استان برای ایجاد حس رقابتی بین فعالان رسانه‌ای استان را مورد تأکید قرار داد و افزود: برای برگزاری مطلوب این جشنواره؛ شورای سیاستگذاری تشکیل یافته تا از نکته نظرات اعضای تشکل‌های صنفی مطبوعات بهره‌مند شویم. 

محمدپور با اشاره به این‌که فراخوان سومین جشنواره مطبوعات به زودی منتشر خواهد شد، تصریح کرد: جشنواره مطبوعات باید در تقویم زمانی برنامه‌های فرهنگی و هنری استان قرار گرفته و هر سال مطبوعات و رسانه‌های به بهانه این جشنواره مورد ارزیابی قرار گیرند.

همچنین سعید شبستری، معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی در سخنانی با بیان این‌که برگزاری سومین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری آذربایجان‌شرقی گامی ارزشمند در جهت شناساندن جایگاه تاریخی تبریز و آذربایجان در حوزه مطبوعات است، اظهار داشت: اهمیت رسانه‌ها در عصر حاضر بر کسی پوشیده نیست.

وی با اشاره به سابقه درخشان تبریز و آذربایجان در تاریخ  مطبوعات ایران، راه‌اندازی موزه مطبوعات در این شهر یک ضرورت اجتناب ناپذیر دانست و از انجمن صنفی روزنامه‌نگاران و خانه مطبوعات آذربایجان‌شرقی خواست، پیگیری‌های لازم برای افتتاح موزه مطبوعات استان در 29 بهمن ماه سال‌جاری را انجام دهد.

شبستری با بیان این‌که رسانه‌ها پل ارتباطی میان مردم و مسؤولان هستند و نقش مهمی در ارتقای رضایتمندی و اعتماد مردم به نظام اسلامی دارند، گفت: عوامل متعددی در جلب اعتماد مردم نقش دارند که یکی از مهم‌ترین آنها رسانه‌ها شناخته می‌شوند، بنابراین نباید به خاطر یک فرد یا جناح و گروه؛ منافع ملی را زیرسؤال ببریم.

گفتنی است، در پایان این نشست اعضای شورای سیاستگذاری سومین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری آذربایجان‌شرقی به ارایه پیشنهادات و نکته نظرات خود پرداختند./202/935/ب1

ارسال نظرات