۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۴۵۷۵۴۱
نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت خراسان جنوبی خبر داد؛

برگزاری طرح تجمع ملی زائران اربعین در خراسان جنوبی

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت خراسان جنوبی با اشاره به طرح تجمع ملی زائران اربعین، گفت: طرح تجمع ملی زائران اربعین در روز 14 آبان‌ماه از ساعت 9 تا 11 در مرکز استان و دیگر شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.
اوحدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام اوحدی، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت خراسان جنوبی ظهر امروز در سومین جلسه کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین استان اظهار داشت: در دومین جلسه کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین مقرر شد برای موکب‌هایی که در عراق سازمان‌های حج و زیارت و ستاد بازسازی عتبات عالیات برپا می‌کنند روحانی حضور داشته باشد که اداره اوقاف و امور خیریه استان تاکنون اقداماتی را برای داشتن روحانی انجام داده است.

وی گفت: جلسه‌ای نیز قرار است فردا برای تمام ائمه جماعات شهرستان از سوی اداره امور مساجد استان گذاشته شود و از ظرفیت‌های روحانیان در این جلسه برای موضوع اربعین استفاده شود و در آن بسته‌های فرهنگی توزیع خواهد شد.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت خراسان جنوبی با اشاره به طرح تجمع ملی زائران اربعین، افزود: طرح تجمع ملی زائران اربعین در روز 14 آبان‌ماه از ساعت 9 تا 11 در مرکز استان و دیگر شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام اوحدی تصریح کرد: با توجه به اینکه مصلی بیرجند در حال تعمیر است این طرح باشکوه در یکی از مکان‌های حسینیه‌ جماران، مزار شهدای باقریه و مسجد امام حسین(ع) برگزار می‌شود که بعد از نتیجه نهایی مکان مورد نظر به اطلاع همشهریان رسانده می‌شود.

وی ادامه داد: آماده‌سازی فضای کشور و توجه دادن افکار عمومی به مراسم اربعین حسینی، بسترسازی جهت تولید ادبیات مشترک به منظور معرفی ظرفیت‌های تمدنی اربعین در سطح ملی، معرفی و تبیین شعار اربعین(انی احامی ابدا عن دینی) و تذکر نکات آموزشی پیاده‌روی از طریق سخنرانی و توزیع محصولات فرهنگی از جمله اهداف این طرح است.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: اربعین فرصتی مناسب برای خودسازی و جریان‌سازی در مسیر راه حسینی است که بهره‌مندی از آن انتهایی نداشته و بستگی به ظرفیت‌سازی و اغتنام از این فرصت ارزشمند از سوی رهپوی زیارت دارد.

حجت الاسلام اوحدی به طرح نایب‌الشهید در استان برای اربعین اشاره و اظهار کرد: زائران اربعین می‌توانند در قالب این طرح و به نیابت از یکی از شهدا به پیاده‌روی اربعین اعزام شوند یعنی هر زائر می‌توانند با درخواست خود یکی از شهدا را انتخاب کنند و به نیابت از شهدا به پیاده‌روی اعزام شوند.

وی افزود: همچنین ضروری است صداوسیما نیز در آستانه اربعین تبلیغات‌هایی را پخش کند و از ظرفیت فضای مجازی، چاپ و توزیع بروشور نیابت، نصب پوستر نیابت در تابلوهای شهری، رسانه‌های محلی، جهت تبیین طرح برای خانواده شهدا و نیز راهپیمایان اربعین حسینی استفاده شود./202/880/ب1

ارسال نظرات