۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۴۵۷۵۴۶
با همکاری حوزه های علمیه خواهران و برادران آذربایجان غربی؛

جشنواره مقالات علمی محمد بن خلیلان برگزار می شود

معاون پژوهش حوزه های علمیه برادران آذربایجان غربی گفت: با همکاری مراکز مدیریت حوزه های علمیه برادران و خواهران استانی جشنواره مقالات علمی با عنوان «محمد بن خلیلان» برگزار می شود.
جشنواره محمدبن خلیلان

جواد علیزاده، معاون پژوهش حوزه های علمیه برادران آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، اظهار داشت: جشنواره علامه حلی مهم‌ترین عرصه رقابت طلاب جوان مراکز حوزوی سراسر کشور برای محک زدن توان علمی و پژوهشی است که در حال حاضر رویکرد معاونت پژوهشی آذربایجان غربی ایجاد بسترهای کافی برای حضور بهتر طلاب استان در این جشنواره و کسب رتبه های برتر است که می تواند برای توسعه بخش حوزوی استان افتخارآفرین باشد.

وی با اشاره به رویکرد حوزه های علمیه استان در سال های اخیر مبنی بر توسعه فعالیت های پژوهشی مراکز حوزوی، تصریح کرد: چند سالی است که روند رو به رشدی در رابطه با فعالیت های پژوهشی در استان شکل گرفته است که راه اندازی مجلات علمی، برگزاری المپیاد علمی در سطح شمالغرب کشور، برپایی کارگاه های تخصصی مقاله نویسی و همچنین برگزاری جشنواره طرح تابستانی پژوهش محور در سالجاری با هدف بالابردن سطح علمی طلاب از جمله برنامه‌ های اجرایی در این راستا است.

علیزاده از فراخوان جشنواره مقالات علمی محمدبن خلیلان خبر داد و گفت: جشنواره مقالات علمی محمد بن خلیلان نیز در راستای فراهم کردن بسترهای لازم برای برگزاری جشنواره استانی علامه حلی اجرا می شود.

معاون پژوهش حوزه های علمیه برادران آذربایجان غربی با بیان اینکه جشنواره محمدبن خلیلان با همکاری مراکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران و برادران آذربایجان غربی برگزار می شود، اظهار داشت: طلاب برادر و خواهر بالای 40 سال سن در استان می توانند مقالات و آثار خود را در بخش موضوعات عمومی و بخش ویژه تا 20 آذرماه به دبیر خانه جشنواره واقع در خیابان رسالت، مصلای امام خمینی، مرکز مدیریت حوزه های علمیه برادران و واحد پژوهش ارسال کنند.

علیزاده تفسیر علوم قرآنی، علوم حدیث و درایه کلام(قدیم و جدید)، اخلاق و تربیت، فقه و حقوق اسلامی، فلسفه و منطق، اصول فقه، تاریخ اسلام و تشیع، ادبیات و علوم انسانی مرتبط با حوزه را از جمله محورهای جشنواره در بخش عمومی اعلام کرد.

وی اضافه کرد: بخش ویژه جشنواره با محوریت مهدویت؛ فرصت ها و آسیبها، مذاهب و فرق اسلامی و بایدهای حوزه انقلابی برگزار می شود که طلاب پایه 7 به بالا حوزه های علمیه برادران و طلاب مشغول به تحصیل سطح 3 حوزه های علمیه خواهران می توانند مقالات و آثار خود را برای داوری در این بخش ارسال کنند.

علیزاده در پایان گفت: پژوهش حوزوی در آذربایجان غربی فعالیت نوپا محسوب می شود اما انتظار می رود در سال‌های آینده با شتاب بخشیدن به طرح های کاربردی شاهد شکوفایی هر چه بیشتر فعالیت های پژوهشی درحوزه های علمیه استان باشیم./936/302/ب2

ارسال نظرات