۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۴۵۷۵۵۳
در نشست رسانه‌ای مطرح شد؛

اجرایی شدن طرح آموزشی عقیله با همکاری حوزه علمیه خواهران

مجتهدزاده گفت: در جهت تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری، این سازمان طرح آموزشی تربیت مدرس و مبلغ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را با هماهنگی و همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه و حوزه علمیه خواهران تهران تهیه کرد که به طرح آموزشی عقیله معرفی شد.
مریم مجتهدزاده مریم مجتهدزاده مریم مجتهدزاده مریم مجتهدزاده مریم مجتهدزاده مریم مجتهدزاده مریم مجتهدزاده مریم مجتهدزاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست صمیمانه مدیران سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس با خبرنگاران پیش از ظهر امروز چهارشنبه پنجم آبان در سالن جلسات ستاد راهیان نور کشور برگزار شد.

در ابتدای این جلسه مریم مجتهدزاده رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس ضمن خیر مقدم و عرض تسلیت بابت ایام سوگواری ماه محرم و صفر گفت: زن در جمهوری اسلامی ایران نمادی از ایثار، تلاش و مقاومت است؛ سال‌های طلایی انقلاب اسلامی و عرصه‌های به یاد ماندنی روزهای دفاع مقدس، یاد آور حماسه سازی زنان دلاوری است که با توکلی والا، حامی همسران و مشوق فرزندان در اعزام به عرصه‌های مبارزه و جهاد بوده‌اند.

وی در ادامه افزود: دفاع مقدس مانند گنجی است که باید در اختیار جوانان قرار بگیرد تا بدانند چه گذشته پر افتخاری داشته‌‌اند و به وسیله این گنج، آینده پرافتخاری را نیز برای خود و کشورشان رقم بزنند.

مجتهدزاده اظهار داشت: تمام پیشرفت‌هایی که در حال حاضر در زمینه‌های مختلف می‌بینیم، مدیون دلاوری‌ها و از خود گذشتگی‌های شهیدان و خانواده‌های محترم ایشان در دوران هشت سال دفاع مقدس هستیم.

وی ابراز داشت: همچنین زنان این سرزمین، در دوران پیدایش انقلاب اسلامی و استمرار آن نقش بی‌بدیل و بسیار موثری داشته‌اند.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس بیان داشت: این سازمان به فضل الهی و با تاسی به فرموده‌ی معمار کبیر انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) و در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای و با بهره گیری از حمایت همه جانبه نهادهای دولتی و غیر دولتی بر آن است تا ضمن برجسته سازی ارزش‌های دفاع مقدس، ترویج این منظومه گهربار در سبک و متن زندگی اجتماع را تسری بخشد.

وی ابراز داشت: موضوع زن و خانواده به عنوان یکی از موضوعات اساسی و مورد تاکید در پیشرفت و تعالی جامعه و از سویی دیگر به عنوان یکی از مطالبات جدی نظام جمهوری اسلامی ایران از نظام سلطه جهانی، دارای اهمیت ویژه‌ای است.

مجتهدزاده با اشاره به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرموده‌اند «ملت ایران امروز به برکت انقلاب قادر گشته است که نظرگاه جدیدی در باب زن و ارزش‌های او ارائه کند و تراز نوینی از زن برگزیده و والا بیافریند»؛ گفت: بر اساس این رویکرد ارتقا و ترویج فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس با پشتوانه و بهره گیری از نقش و جایگاه بی بدیل زنان در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مورد عنایت و اهتمام نظام جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است.

وی در ادامه گفت: نظر به ضرورت همگامی و هم‌افزایی هرچه بیشتر سازمان‌ها و ارگان‌های ارزشی، انقلابی در جهت تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری، این سازمان طرح آموزشی تربیت مدرس و مبلغ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را در راستای تحقق اهداف و ماموریت‌های مشترک با پیرامون نشر فرهنگ قرآنی و علوی و همچنین نشر آثار و ارزش‌های برآمده از حضور زنان در دوران انقلاب و دفاع مقدس و استفاده از ظرفیت‌های موجود با هماهنگی و همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه و حوزه علمیه خواهران تهران تهیه نمود که به طرح آموزشی عقیله معرفی شده و از سال 1394در حال اجرا می‌باشد.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس بیان داشت: از اهداف این طرح می‌توان به نگهداشت ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با بهره گیری از آخرین شیوه‌های نوآورانه تبلیغ و همچنین مقابله همه جانبه با تهاجم فرهنگی با محوریت تربیت منابع انسانی شایسته و اصلاح سبک زندگی مبتنی بر الگوهای دفاع مقدس و توسعه فرهنگ قرآنی در خانواده اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: امید است در پرتو عنایات خاصه حضرت ولی‌عصر(عج) و ایثارگری‌های ملت شریف ایران به ویژه بانوان حماسه ساز، این سازمان بتواند ماموریت و رسالت خطیر خود را در حفظ ارزش‌های ماندگار انقلاب اسلامی، ثبت و معرفی حماسه‌های جاودانه حضور و مشارکت در دفاع مقدس و نیز میراث‌داری هر چه شایسته‌تر فرهنگ ایثار و مقاومت به انجام رساند.

در پایان این مراسم جمعی از خبرنگاران به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود درباره نحوه تعامل هر چه بیشتر و مشکلات پیرامون تولید خبر در باب مسائل دفاع مقدس پرداختند، که مجتهدزاده با ابراز خرسندی از طرح این مسائل قول پیگیری و حل مشکلات را داد./966/202/ب3

ارسال نظرات