۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۴۵۷۵۷۹
عراقچی در جمع خبرنگاران مشهد:

آزادسازی فلسطین مهمترین مسأله جهان اسلام است

معاون وزیر امور خارجه با بیان اینکه مهمترین مسأله جهان اسلام صهیونیست و آزادسازی فلسطین است، گفت: تروریسم داعشی و تکفیری مولود همین کشورهای مرزی و ارتجاع داخلی هستند که مسیر جهان اسلام را منحرف کرده اند.
عباس عراقچی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سید عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه در حاشیه اجلاس جوانان جهان اسلام ظهر امروز 5 آبان در تالار شهر مشهد اظهار داشت: یکی از اصولی که همواره مد نظر جمهوری اسلامی بوده است آگاهی  بخشی به جوانان در کشورهای اسلامی نسبت به خطراتی است که همواره جهان اسلام را تهدید می کند.

وی ادامه داد: این که چه راهکارهایی برای مقابله با این خطرات را می توان طراحی کرد مطالبه ای است که درباره جوانان جهان اسلام مطرح است و از طرفی رهبری هم به این موضوع توجه دارند که جهان اسلام در گرو تلاش جوانان این کشورها است.  

وی با بیان این که نامه اخیر رهبری به جوانان در غرب نشانه ای از توجه ایشان به این گروه جوانان است، اظهار کرد: در واقع نامه ایشان رهنمودی برای ما بوده است که چگونه با جوانان رفتار کنیم، این اجلاس در چارچوب فعالیتهای سازمان همکاری اسلامی شکل گرفته است و دبیرخانه این سازمان با همکاری شهرداری مشهد این اجلاس را برگزار کرد.

معاون وزیر امور خارجه بیان کرد: در این اجلاس جوانان نخبه جهان اسلام حاضر هستند و هدف آن نیز آشنایی جوانان با مسائل روز جهان اسلام مانند اسلام هراسی و خشونت و افراط گرایی است.

وی با بیان این که مشهد پایتخت فرهنگی جمهوری اسلامی و پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 انتخاب شده است، تصریح کرد: از جمله فعالیتهایی که برای شروع این امر صورت گرفته این اجلاس است.

عراقچی خاطرنشان کرد: محوری که دوستان ما در شهرداری مشهد و وزارت خارجه برای این اجلاس در نظر گرفتند بر اساس نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی است و همان فرمایشات و رهنمودها در این اجلاس مطرح می‌شود و مسائل مبتلابه جهان اسلام مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: امیدواریم خروجی این جلسه آشنایی هرچه بیشتر جوانان جهان اسلام با مشکلات جهان اسلام به ویژه جریان تکفیری و داعش و خطراتی که برای اسلام گرایی اصیل وجود دارد، باشد.

معاون وزیر امور خارجه گفت: آینده از آن جوانان است و باید خوش بین باشیم به این ظرفیت و البته نیاز به آموزش و رشد فکری نیز وجود دارد و این اجلاس گامی در این راستا است.

عراقچی با بیان این که در این اجلاس جمعی از جوانان نخبه کشورهای اسلامی حضور داشتند، اظهار کرد: کارگاههای آموزشی برای آنان برگزار شد و مباحث عمده جهان اسلام، خطرات و تهدیدها از جمله تروریسم و فرقه گرایی و تفکرت داعشی، تکفیری و وهابی بررسی شد تا جوانان با این تهدیدها آشنا شوند.

وی ادامه داد: مهمترین مسأله جهان اسلام صهیونیست و آزادسازی فلسطین است و جوانان در این اجلاس این موضوع را بررسی کردند که چطور تکفیری و داعشی باعث شده اند که مسأله فلسطین تحت الشعاع آن قرار بگیرد و تروریسم داعشی و تکفیری مولود همین کشورهای مرزی و ارتجاع داخلی هستند که مسیر جهان اسلام را منحرف کرده اند.

معاون وزیر امور خارجه  گفت: امیدوار هستیم که با آگاهی بخش جوانان در جهان اسلام که منجر به رشد و ارتقای بینش سیاسی در همه جهان برای جوانان است این اجلاس کمک کرده باشد./934/پ202/ج1

ارسال نظرات