۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۴۵۷۶۱۲
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی مطرح کرد؛

تهیه نقشه راه سرمایه گذاری و سند زیرساختهای بقاع از نقاط عطف فعالیتهای اوقاف

حجت الاسلام گنابادی نژاد با اشاره به ثبت بیش از هزار وقف جدید در خراسان رضوی طی پنج سال گذشته، تهیه نقشه راه سرمایه گذاری برای موقوفات و سند زیرساختهای بقاع متبرکه را از نقاط عطف فعالیتهای اوقاف استان برشمرد.
حجت الاسلام والمسلمین حجت گنابادی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی پیش از ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در تالار نور، راه اندازی سامانه جامع ثبت موقوفات را اتفاقی بی نظیر در تاریخ موقوفات خواند و گفت: اوقاف و امور خیریه تنها دستگاهی است که در تحقق فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ، بسیج انقلابی به راه انداخت.

وی در ادامه، تهیه نقشه راه و ابتکار و خلاقیت در سرمایه گذاری برای موقوفات را از نقاط عطف مدیریت خود در اوقاف استان نام برد و افزود: با این وجود هنوز نمی توان گفت این سرمایه گذاری در خور شأن است.

حجت الاسلام گنابادی نژاد با اشاره به ثبت حداقل بیش از هزار وقف جدید طی 5 سال گذشته در استان تصریح کرد: طی دوران مدیریت خود تلاش کردم هیچ مدرسه علمیه ای فاقد رقبه منفعتی نماند. همچنین دبیرخانه وقف در حوزه ایثار و شهادت تشکیل شد که هنوز جای کار دارد.

مدیرکل سابق اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در زمینه فعالیتهای زیرساختی بقاع متبرکه نیز کارهای بسیاری از جمله تهیه سند زیرساختهای بقاع متبرکه با همکاری دستگاه های مربوطه صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه طی هشت سال حضور بنده در اوقاف استان با وجود کاهش نیروی انسانی، مأموریتها و تلاش پرسنل افزایش داشت، گفت: طی سالهای حضور خود در اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی همه تلاش خود و دست اندرکاران وقف را جهت رسیدگی به موقوفات و رفع معضلات این عرصه به کار گرفتیم اما کارهای برزمین مانده ای نیز هنوز وجود دارد.

حجت الاسلام گنابادی نژاد، تبیین و ترویج احکام شرعی وقف برای آحاد جامعه به ویژه نخبگان و افرادی که با موقوفات سروکار دارند، وجود 9 هزار سند منقضی شده موقوفات و شش هزار موقوفه فاقد سند در استان را از کارهای باقیمانده در عرصه موقوفات استان برشمرد.

وی اضافه کرد: همچنین حضور متولیانی که نسبت به موقوفات در تراز امانت انجام مسؤولیت نمی کنند در کنار نارسایی برخی قوانین، اعمال نظارت استصوابی رهبر معظم انقلاب در رابطه با متولیان را دچار مشکل می کند و امانت داری اوقاف نسبت به موقوفات را زیرسؤال می برد.

مدیرکل سابق اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی اظهار کرد: موقوفاتی نیز وجود دارد که به دلیل عدم شناسایی از وقفیت خارج شده و در اختیار افراد قرار گرفته است.

وی یادآور شد: خداحافظی بنده از اوقاف استان، امری موقت و در واقع نوعی مرخصی است./201/930/ب1

ارسال نظرات