۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۴۵۷۶۱۴
با حضور عراقچی در مشهد؛

مراسم افتتاحیه چهارمین اجلاس بین‌المللی مدل سازمان همکاری‌‌های اسلامی برگزار شد

مراسم افتتاحیه رسمی چهارمین اجلاس بین‌المللی مدل سازمان همکاریهای اسلامی با حضور عراقچی، معاون حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه و جمعی از مسؤولان کشوری و استانی در مشهد برگزار شد.
عباس عراقچی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حسین پیراسته، مشاور و رییس حوزه شهردار مشهد، در چهارمین اجلاس بین‌المللی مدل سازمان همکاری‌های اسلامی که ظهر امروز 5 آبان در تالار شهر برگزار شد، گفت: در آستانه سال جدید میلادی که این شهر به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی می شود مفتخریم که میزبان بیش از 130 جوان از حدود 40 ملیت در این اجلاس هستیم.

وی در ادامه با یادی از امام(ره) افزود: بنیانگذار جمهوری اسلامی، رهبر آزادی بخشی که سبب شد جوانان جهان اسلام به ارزشهای درونی خودشان پی ببرند و مسیر حقیقت یابی را کشف کنند.

رییس شورای راهبردی چهارمین اجلاس بین‌المللی مدل سازمان همکاری‌های اسلامی  ادامه داد: اکنون با حضور جانشین ایشان که به‌حق حرکت امام (ره) را به‌خوبی ادامه می دهند.

مشاور و رییس حوزه شهردار مشهد تصریح کرد: افتخار داریم که ادامه حرکت امام راحل(ره) از سوی جانشین ایشان حضرت امام خامنه‌ای به خوبی پی گرفته شده و اشتیاق جوانان اسلام و سایر آزاداندیشان تاکیدکننده این حرکت الهی و خالصانه است که ثابت‌کننده این ادعا پیام رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپایی، آمریکای شمالی و کشورهای شرقی است.

وی بابیان اینکه اشتیاق جوانان اسلام تأییدکننده این حرکت است، افزود: ثابت‌کننده این ادعا اشتیاق جوانان غربی به پیام رهبری به جوانان کشورهای اروپایی است و اکنون مدیریت شهری موفق شده بستر مناسبی فراهم نماید تا بیش از 130 جوان از 40 ملیت گرد هم‌آیند و بحث و تبادل‌نظر و گفتگو کنند.

پیراسته خاطرنشان کرد: هدف این اجلاس که تاکنون در سه شهر استانبول، غازان و کوالالامپور برگزارشده، آموزش قوانین و مقررات و توانمندی در مذاکرات و شبیه‌سازی آکادمیک اجلاس وزرای خارجی سازمان همکاری‌های اسلامی و ایجاد فضای زنده برای دانشجویان و مشارکت در این شبیه‌سازی است.

وی با بیان اینکه جوانان نخبه اسلامی در مورد موضوعات هویت و تاریخ و مسائل فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی و سیاسی کشورهایشان بحث می‌کنند، اظهار کرد: در این راستا با قرارگیری در نقش سیاستمداران یک سازمان بین‌المللی به درک بهتری از تاریخ و هویت اسلام دست می یابند و ارزش‌هایدین اسلام را پیگیری می کنند.

گفتنی است، مراسم افتتاحیه رسمی چهارمین اجلاس بین‌المللی مدل سازمان همکاری‌های اسلامی با حضور عباس عراقچی، معاون حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه و جمعی از مسؤولان کشوری و استانی برگزار شد و مراسم اختتامیه فردا ششم آبان با حضور ولایتی، مشاور امور بین الملل دفتر رهبر معظم انقلاب برگزار می شود./201/934/ب1

ارسال نظرات