۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۴۵۷۶۲۸
مدیر اجرایی ستاد اربعین خراسان رضوی:

زائران اربعین فقط 20 روز حق اقامت در عراق را دارند/ طلاب جامعه المصطفی مبلغان راهپیمایی اربعین می شوند

مدیر اجرایی ستاد اربعین خراسان رضوی گفت: زائران اربعین از بدو ورود به عراق تنها 20 روز حق اقامت در این کشور را دارند و در غیر این صورت با برخورد کنسولگری و اعمال جریمه مواجه می شوند.
ارجاعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سید عبدالله ارجائی، مدیر اجرائی ستاد اربعین خراسان رضوی، در نشست خبری زیارت که امروز پنجم آبان ماه در سالن جلسات ساختمان شهدای دولت برگزار شد، اظهار کرد: خراسان رضوی مبنی براعلام وزارت کشور برای تقسیم کار ملی درباره راهپیمایی اربعین متعهد به 140 هزار شب اسکان در نجف و 140 هزار شب اسکان در کاظمین شده است.

وی افزود: در این راستاستاد اجرایی اربعین خراسان رضوی 9 کمیته داخلی و یک کمیته اجرایی در کشور عراق تشکیل داده است.

ارجائی خاطرنشان کرد: زائران اربعین از لحظه ورود به کشور عراق تنها 20 روز حق اقامت در این کشور را دارند و در صورت حضور بیش از 20 روز با برخورد کنسولگری و اعمال جریمه مواجه می شوند.

مدیر اجرایی ستاد اربعین خراسان رضوی تاکید کرد: مردم پس از یازدهم آبان ماه وارد عراق شوند تا توفیق زیارت نصیبشان شوند، از طرفی شرایط برگشت به کشور قبل از 11 آبان ماه در ایران فراهم نیست از این رو مجبور می شوند با هزینه چند برابری به کشور بازگردند.

وی با اشاره به اینکه قریب به 20 هزار نفر از اتباع خارجی می توانند در راهپیمایی اربعیین شرکت کنند، عنوان کرد: اتباع خارجی که به طور مجاز در ایران اقامت دارند برای ثبت نام فقط به دفاتر کفالت استان مراجعه کنند.

طلاب جامعه المصطفی مبلغان راهپیمایی اربعین می شوند

ارجائی عنوان کرد: هزار و 200 مبلغ دینی برای زائران اربعین اعزام می شود که که تعدادی از این مبلغان طلاب جامعه المصطفی و مسلط به زبان های خارجی هستند که داوطلبانه متقاضی این موضوع شده اند. 

با بیان اینکه امکان خروج از مرز مهران برای مردم خراسان رضوی فراهم نیست، اظهار کرد: با توجه با ازدحام جمعیت و مشکلات حاصل از آن در سال گذشته مرزهای خروجی برای استان ها تفکیک شده است از این رو اعزام های استان خراسان رضوی به نجف از مرز شملچه و چزابه است.

راهپیمایی اربعین؛ همایشی جهانی

محمدحسن واحدی، معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استاندار خراسان رضوی در این نشست با اشاره به اقدامات ملی کارگروه زیارت عنوان کرد: در راستای عملیاتی شدن برنامه پنجم توسعه دبیرخانه کارگروه ملی زیارت و فراکسیون فرهنگی زیارت جهت هدف هم‌افزایی و همگرایی ایجاد شده است.

وی از راه‌اندازی رادیو زیارت خبرداد و گفت: زیرساخت های راه‌اندازی رادیو زیارت در حال آماده سازی است؛ رادیو زیارت رادیویی ماهواره‌ای و تصویری است تا سراسر جهان به آن دسترسی داشته باشند.

واحدی از راهپیمایی اربعین به عنوان همایشی جهانی تعبیر کرد و افزود: دولت تنها حامی و پشتیبان این راهپیمایی است تا مردم بدون دغدغه به زیارت سیدالشهدا مشرف شوند وگرنه برای آن ردیف بودجه دولتی تعریف نشده است./202/1308/ب1

ارسال نظرات