۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۴۵۷۶۳۰
رییس اداره اوقاف و امور خیریه طبس:

آینه کاری بقعه امامزاده علی طبس با یک میلیارد ریال اعتبار انجام شد

رییس اداره اوقاف و امور خیریه طبس گفت: آیینه کاری ضریح امامزاده علی (ع) طبس با هزینه کرد یک میلیارد ریال انجام شد.
اماکن متبرکه

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام دادخدا خدایی، رییس اداره اوقاف و امورخیریه طبس صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: مهم ترین هدف امامزادگان از مهاجرت و حضور در بلاد اسلامی نشر معارف غنی اسلام و مذهب تشیع بوده که این علوم در رشد و تربیت فردی و اجتماعی جامعه همواره تأثیر گذار بوده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر نیز باید این رسالت در آستان مقدس امامزادگان با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و اجتماعی با همان هدف نشر و ترویج معارف الهی دنبال شود.

رییس اداره اوقاف و امورخیریه طبس افزود: امامزاده زید بن علی به یازده پشت به امام چهارم، امام زین العابدین (ع) می رسد و وجود 40 زائر سرا و 8 سوئیت و دو سالن چند منظوره ویژه کاروان های زیارتی از امکانات این امامزاده است.

حجت الاسلام خدایی گفت: در امامزاده علی(ع) دو مسجد به نام های امیرالمومنین(ع) و حضرت زهرا(س) و آشپزخانه جهت رفاه حال زائران موجود است.

وی بیان داشت: در سمت جنوب وضوخانه و دفتر امامزاده و در شرق آن باغ‌ها و خانه‌های اهالی روستا قرار دارد و در مرکز فرهنگی آن افزون بر کتب بعضی وسایل صنایع دستی و سوغاتی به زائران عرضه می‌شود.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه طبس عنوان داشت: در ایام خاص و زمان ازدحام جمعیت خدام افتخاری در این امامزاده همکاری می‌کنند.

حجت الاسلام خدایی ادامه داد: کتابخانه امامزاده حدود 3 هزار جلد کتاب دارد و کتب درخواستی زائران را در اختیار آن ها قرار می‌گیرد، همچنین تعداد دو باب حمام توسط خیران بشرویه ساخته و وقف بر زائران شده است.

وی در خصوص اقدامات اخیر انجام شده در آستان مبارک امامزاده زید بن علی(ع) گفت: آیینه کاری ضریح این امامزاده با هزینه کرد 100 میلیون تومان انجام شده است که مهم ترین اقدام طی مدت زمان اخیر بوده است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه طبس با بیان اینکه امامزادگان به عنوان یادگاران امامان معصوم (ص) خود در زمان حال دارای ارزش های مادی و معنوی فراوانی هستند، گفت: این شخصیت های بزرگ دینی نقش های تأثیر گذاری را بر روی فرهنگ، اتحاد، رویارویی مردم و دین  ایفا می کنند.

حجت الاسلام خدایی اظهار کرد: باید قدردان ارزش های وجودی این بزرگواران در زندگی روزمره خود باشیم چه بسیار انسان هایی که با واسطه قرار دادن امامزادگان به حاجات خود می رسند.

وی بیان کرد: با توجه به فرمایشات رهبر کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری توجه به امامزادگان و بقاع متبرکه سبب آرامش زندگی و تبدیل شدن به قطب فرهنگی می شود.

رییس اداره اوقاف و امورخیریه طبس  با اشاره به نقش آفرینی امامزادگان واجب التعظیم در طول حیات بشر، گفت: امامزادگان کانون توجه، معنویت، اشاعه فرهنگ و تربیت دینی و معنوی افراد جامعه هستند./102/880/ب1

ارسال نظرات