۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۴۵۷۶۵۱
رییس دانشگاه امام صادق:

اقتصاد اسلامی همان اقتصاد مقاومتی است

رییس دانشگاه امام صادق(ع) گفت: اسلام برای نظام اقتصادی خود برنامه و سیاست دارد که همان اقتصاد مقاومتی است و متخصصان باید درباره اثرات مثبت آن برای مردم صحبت کنند.
محمدسعید مهدوی کنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمد سعید مهدوی کنی رییس دانشگاه امام صادق(ع) امروز در همایش عملیاتی کردن اقتصاد اسلامی در بستر اقتصاد ایران، که در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد، گفت: امروز جایگاه اقتصاد اسلامی برای بسیاری شناخته شده است برخلاف اوایل انقلاب که نسبت به آن اقبال خوبی وجود نداشت.

وی افزود: تشکیل و راه‌اندازی چنین رشته‌هایی به سادگی ممکن نبود چراکه مراجع تصمیم‌گیرنده این امر را علمی ندانسته و شعاری محسوب می‌کردند به همین دلیل حاضر به صدور مجوز علمی برای آن نبودند.

رییس دانشگاه امام صادق(ع) در ادامه اظهار داشت: با سعی و تلاش برخی استادان و بزرگان موضوع اقتصاد اسلامی به جایی رسید که به عنوان یک رشته و گرایش در مجموعه آموزش عالی کشور شناخته شد.

حجت‌الاسلام مهدوی کنی افزود: این امر طوری گسترش یافته که حتی امروز در دنیا نیز برخی مطالعات اقتصاد اسلامی دنبال می‌کنند و بسیاری از سرمایه‌داران و سرمایه گذاران حاضر به سرمایه‌گذاری در راستای آن شدند.

وی گفت: امروز افزون بر کشورهای اسلامی حتی در کشورهای غربی نظیر انگلیس نهادهایی بر اساس اقتصاد اسلامی و ربای صفر برپا شده است.

رییس دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه اخیرا مسأله اقتصاد اسلامی جدی گرفته شده، عنوان کرد: ورود این رشته به آموزش عالی کشور به صورت جدی در حال پیگیری است، اگرچه این امر منتقدانی دارد، اما در اصل ماهیت آن بحث نمی‌شود، بلکه بحث بر سر کیفیت و میزانی است که در نظام آموزشی باید به آن پرداخته شود، برخی از اندیشمندان این حوزه با دلایل علمی و نه حکومتی، نتایجی را نیز کسب کردند.

حجت‌الاسلام مهدوی کنی افزود: متخصصانی که نهادهای اقتصادی را مدیریت می‌کنند باید درباره اثرات مثبت اقتصاد اسلامی صحبت کنند چراکه به رسمیت شناخته شدن آن از سوی همه اهمیت زیادی دارد.

وی ابراز کرد: تا امروز تلاش شده تا از آموزه‌های اقتصاد متعارف که با آموزه‌های اقتصاد اسلامی در تعارض است فاصله بگیریم، این امر تا حدودی تحقق یافته اما در بخش اجرا با مشکل مواجه هستیم.

رییس دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه اسلام برای نظام اقتصادی خود برنامه و سیاست دارد که همان اقتصاد مقاومتی است، عنوان کرد: فرایند اسلامی شدن اقتصاد تنها یک ادعا نیست در دانشگاه امام صادق(ع) با مشارکت استادان، فارغ‌التحصیلان و محققان در قالب پایانامه و کتب منتشره محتواهای خوبی برای اقتصاد اسلامی تولید شده است.

حجت‌الاسلام مهدوی کنی در پایان خاطرنشان کرد: این عزم و اراده با رهنمود و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب به پیش رفته است./201/807/ب1

ارسال نظرات