۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۴۵۷۶۵۵

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

دیدار معاون استانها و امور مجلس صدا و سیما با خانواده شهید مدافع حرم، فعالیت هزار خیر مدرسه‌ساز در استان و تأکید بر اصول اقتصاد مقاومتی از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
اخبار کوتاه فرهنگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سیدمهرداد سیدمهدی، مدیرعامل خبرگزاری صدا و سیما ظهر امروز در مراسم افتتاح صفحه استانی این خبرگزاری در آذربایجان شرقی اظهار داشت: نهمین صفحه استانی خبرگزاری در آذربایجان شرقی راه‌اندازی می شود که طبق برنامه قرار است تا پایان آذر ماه صفحات اختصاصی 90 درصد استان ها افتتاح شود.

وی با بیان این‌که رویکرد اصلی رسانه ملی حضور مؤثر در فضای مجازی است، خاطرنشان کرد: این خبرگزاری دی ماه سال گذشته به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرده که هدف اصلی بهره مندی از ظرفیت تصاویر، فیلم ها و اخبار صدا و سیما برای حضور در فضای مجازی است.

سیدمهدی با بیان این‌که صفحه استانی خبرگزاری صدا و سیما می تواند ظرفیت های استانی را بیشتر و بهتر در دید مخاطبان قرار دهد، تصریح کرد: استان آذربایجان‌شرقی قابلیت های فراوانی در عرصه‌های مختلف دارد که بایستی از فرصت خبرگزاری صدا و سیما برای تبیین و انتشار این ظرفیت‌ها بهره‌برداری شود.

مدیرعامل خبرگزاری صدا و سیما با بیان این‌که مخاطب اصلی رسانه ملی مردم هستند و خبرگزاری می تواند در انعکاس مسائل و مشکلات مردم گام‌های مؤثری بردارد، گفت: یکی از مهم‌ترین رسالت‌های این رسانه پیگیری لازم برای حل مشکلات جامعه است.

وی با اشاره به این‌که قابلیت فعالیت شهروند خبرنگار برای این خبرگزاری پیش بینی شده است، افزود: خبرگزاری صدا و سیما می تواند در فصای مجازی مطالبات و انتظارات مردم را به صورت اصولی و حرفه‌ای پیگیری کند، سعی می شود روز به روز صفحات استانی ارتقاء پیدا کرده و مرجعیت خبری در فضای مجازی را کسب کنیم.

سیدمهدی همچنین از راه‌اندازی کانال های پیام رسان خبرگزاری در مراکز استان‌ها و شهرهای مهم کشور خبر داد و گفت: به دنبال بهره‌مندی از  ظرفیت‌های خبری هر استان در راستای منافع ملی هستم، در راستای تحقق این امر مهم نیازمند مشارکت و همکاری اهالی رسانه در استان هستیم.

شهدای مدافع حرم آبروی نظام اسلامی ایران هستند
علی دارابی، معاون استانها و امور مجلس صدا و سیمای کشور در سفر به استان آذربایجان‌شرقی و دیدار با خانواده مدافع حرم شهید سیدرضا مراثی با تاکید بر اینکه مدافعان واقعی حریم ولایت هستند، اظهار داشت: شهدا همچون نگینی در تاریخ خواهند درخشید چرا اینان برای دفاع از انسانیت به افتخار نائل آمده‌اند.

وی افزود: شهدای ایران اسلامی به ویژه شهیدان مدافع حرم قهرمانان بزرگ امروز جامعه اسلامی هستند و تنها متعلق به جهان اسلام نیست و به جهان بشریت و انسانیت هم تعلق دارند و این افتخار بزرگ ماندگار خواهد بود.

دارابی با اشاره به اینکه شهیدان مدافع حرم شهیدان مدافع مرزهای عقیدتی و ارزش‌هاست، افزود: این شهیدان اگر در خارج از مرزهای ایران اسلامی به مقابله با دشمنان اسلام بر نمی‌خواستند یقینا باید در داخل کشور به دفاع می‌پرداختند.

معاون استانها و امور مجلس صدا و سیمای کشور گفت: امروز باید بیش از هر زمانی یاد و خاطره شهدا گرامی داشته شود و رسانه ملی هم با تلاش مضاعف برای تعظیم و تکریم شعائر الهی و نکوداشت فرهنگ جهاد و شهادت و ایثار خواهد کوشید.

آذربایجان‌شرقی هزار خیر مدرسه‌ساز شناسنامه‌دار دارد
عبدالله فرمانی، رئیس مجمع خیران مدرسه‌ساز و مدرسه‌یار آذربایجان‌شرقی امروز در جلسه مجمع خیرین مدرسه‌ساز و مدرسه‌یار منطقه هشترود اظهار داشت: هم‌اکنون یک هزار نفر خیر مدرسه‌ساز و مدرسه‌یار به‌صورت شناسنامه‌دار در استان وجود دارد.

وی گفت: تاکنون بیش از چهار هزار و 500 میلیارد ریال خیرین استان در امر مدرسه‌سازی و مدرسه‌یاری جمع‌آوری شده است که در جریان جشنواره خرداد 95 خیرین استان بیش از 750 میلیارد ریال کمک کردند.

فرمانی افزود: فرهنگ مدرسه‌سازی و مدرسه‌یاری خوشبختانه در کشور و در استان ما جا افتاده است و کارهای بزرگی توسط خیرین انجام گرفته و در حال انجام است ولی باز چشمان کودکان معصوم در مناطق محروم منتظر دستان مهربان این معماران آسمانی‌اند.

وی شناسایی مدارس  مناطق محروم را ضروری دانست و گفت: مسؤولان باید زمینه این شناسایی را برای خیرین فراهم کنند تا با شناخت از کمبود کلاس و فضای آموزشی و متناسب با نیازهای منطقه عمل کند.

اقتصاد مقاومتی، اقتصاد ما را در برابر تهدیدهای دشمنان مصون می دارد
داود بهبودی، رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان شرقی در جلسه اقتصاد مقاومتی و پدافند غیرعامل در اتاق بازرگانی تبریز گفت: اقتصاد مقاومتی در واقع پدافند غیرعامل اقتصادی بوده و در صورت تحقق اهداف آن اقتصاد ما در برابر تهدیدهای دشمنان مصون می ماند.

وی افزود: اگر اقتصاد ما مقاوم بود نیازی به طرح اقتصاد مقاومتی نبود و این امر نشان از وجود نارسائی در چرخه های اقتصادی کشور است. داشتن رتبه ضعیف در شاخص سهولت فضای کسب و کار، بهره وری پایین، وابستگی ساختار اقتصادی به نفت، سهم اندک مالیات در بودجه دولت، رکود تورمی و کسری های بزرگ در بودجه از نشانه های ضعف اقتصاد کشور است.

رییس برنامه و بودجه آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه درآمد سرانه استان در حال کاهش است، یادآور شد: رشد اقتصادی استان نیز از رشد اقتصادی کشور پائین بوده و اگر مهاجرت روی نمی داد، وضع بدتر از این می شد.

بهبودی با بیان اینکه آذربایجان شرقی در برخورداری از ذخایر معدن رتبه اول و در استخراج و بهره برداری از آن رتبه 4 را دارد، ادامه داد: این امر نشان از پائین بودن میزان بهره وری در استان است در حالی که 18 درصد معادن فلزی و غیر فلزی کشور در آذربایجان شرقی قرار دارد./935/202/ب2

ارسال نظرات