۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۲
کد خبر: ۴۵۷۶۷۴
امام جمعه بروجرد:

مشارکت مردم رمز توسعه یافتگی و پیشرفت کشور است

امام جمعه بروجرد به حضور و مشارکت مردم در عرصه های گوناگون انقلاب و نقش آفرینی در انجام امور جامعه اشاره کرد و گفت: مشارکت مردم رمز توسعه یافتگی و پیشرفت کشور بوده و فعالیت سازمانهای غیردولتی نمود آن است.
امام جمعه بروجرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام حسن ترابی، عصر امروز در دهمین همایش ملی سازمانهای غیر دولتی و مردم نهاد که درمجتمع فرهنگی هنری دکتر زرینکوب بروجرد برگزار شد، گفت: سازمانهای مردم نهاد مستقل از دولت در راستای خدمت رسانی به مردم حرکت فعالیت می کنند.

وی بر اصل همکاری و تعاون در انجام کارها تأکید کرد و افزود: اگر این مهم در جوامع اسلامی نهادینه شود، کارهای ارزشمندی به دور از منفعت شخصی صورت می گیرد.

امام جمعه بروجرد فعالیت سازمانهای غیردولتی و مردم نهاد را نماد مشارکت و اتحاد دانست و اظهار داشت: این اقدامات گروهی نقش بسزایی در ارتقا سلامت جامعه دارد.

وی کاهش فقر، محرومیت زدایی و توسعه همه جانبه جامعه را از دیگر آثار مثبت فعالیت سازمانهای مردم نهاد عنوان کرد.

حجت الاسلام ترابی انجام کار گروهی را در راستای تحقق اهداف اسلام و انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: همه مسلمانان وظیفه دارند که در کارهای نیک و پسندیده همکاری داشته باشند.

وی با تأکید بر ضرورت فراهم کردن بستر لازم در جهت فعالیت سازمانهای مردم نهاد عنوان داشت: این تشکلها وسازمانهای مردم نهاد باید مورد حمایت دولت و مسؤولان قرار گیرند.

امام جمعه بروجرد تصریح کرد: در جهت نقش آفرینی سازمانهای مردم نهاد در توسعه جامعه و تحقق اهداف در اداره امور، باید بستر لازم برای فعالیت آنها فراهم شود.

وی با بیان اینکه هیچ مشکلی بدون مشارکت مردم برطرف نمی شود، عنوان داشت: مشارکت شهروندان در امور جامعه و حضور مردم در فعالیت های داوطلبانه و عمومی رمزپیشرفت و توسعه یافتگی کشورها است.

حجت الاسلام ترابی سازمانهای غیر دولتی را تجلی گاه مشارکت و همبستگی مردم عنوان کرد و گفت: با پر رنگ شدن این مشارکتها بسیاری وظایف دستگاه های اجرایی کشور کاسته می شود.

وی یادآور شد: بدون همکاری و فعالیت سازمانها و تشکلهای مردم نهاد، دولت به تنهایی توان برطرف شدن همه مشکلات و معضلات جامعه را نداشت.

امام جمعه بروجرد به وضع اقتصادی کشور اشاره و عنوان کرد: سازمانهای مردم نهاد نقش بسزایی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند./202/9459/ب1

ارسال نظرات