۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۶
کد خبر: ۴۵۷۶۸۲
امام جمعه شهرستان دهلران:

حجاب و عفاف یکی از پیام های مهم عاشورا است

امام جمعه شهرستان دهلران گفت: باید آگاه بود در دنیای امروز حجاب و عفاف مورد تهاجم دشمنان قرار گرفته شده و لازم است با تکیه به امر به معروف و نهی از منکر در جامعه عمل کرد تا خانواده ها، به ویژه بانوان از نقشه و ترفندهای دشمنان آگاه شوند.
حجاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام سید محسن موسوی، امام جمعه شهرستان دهلران، امروز با شرکت در همایش عفاف و حجاب که در مدرسه علمیه خواهران فاطمیه(س) این شهر و با حضور اساتید، طلاب و بانوان شهرستان برگزار شد اظهار داشت: حجاب و عفاف یکی از پیام های مهم عاشورا است.

وی به مسأله مهم حجاب و عفاف در دین مبین اسلام پرداخت و در ادامه گفت: حجاب، به معنای پوشش اسلامی بانوان، دارای دو بُعد ایجابی و سلبی است.

حجت الاسلام موسوی افزود: بُعد ایجابی آن، وجوب پوشش بدن و بُعد سلبی آن، حرام بودن خودنمایی به نامحرم است و این دو بُعد باید در کنار یکدیگر باشد تا حجاب اسلامی محقق شود. گاهی ممکن است بُعد اول باشد، ولی بُعد دوم نباشد، در این صورت نمی‎توان گفت که حجاب اسلامی محقق شده است.

وی با تاکید بر تبلیغات گسترده دشمنان و هدف قرادادن خانواده ها خاطر نشان کرد: باید آگاه بود در دنیای امروز حجاب و عفاف مورد تهاجم دشمنان قرار گرفته شده و لازم است با تکیه به امر به معروف و نهی از منکر در جامعه  عمل کرد تا خانواده ها، به ویژه بانوان از نقشه و ترفندهای  دشمنان آگاه شوند.

در پایان این همایش خانم امیدی مدیر مدرسه علمیه فاطمیه(س) به بیان لزوم امر به معروف و نهی از منکر و به تبیین معنای واقعی آن اشاره کرد و گفت: طلاب ما وظیفه دارند در ترویج حجاب تلاش مضاعف داشته و در اجتماعات مختلف از مروجین این معروف مهم باشند./203/879/ب1

ارسال نظرات