۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۴
کد خبر: ۴۵۷۶۸۳
رحیم‌پور ازغدی:

در حوزه و هیئات مذهبی هم سکولار داریم

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بهترین رفتار را داشتن «علم» همراه با «عمل» در افراد دانست و خاطرنشان کرد: کسانی که اهل عمل نباشند و یا دچار عمل‌زدگی شده باشند، انسان‌های موثر برای اسلام و انقلاب نمی‌باشند، اکنون افرادی را می‌بینیم که 40 سال قبل در خط مقدم انقلاب اسلامی بودند اما حالا سخنان ضد انقلاب همان سالها را می‌زنند و به دنبال اشرافی‌گیری است
رحیم پور ازغدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ظهر امروز در یادواره شهدای دانشگاه علوم اسلامی رضوی به ویژگی شخصیتی شهدا پرداخت.

رحیم‌پور ازغدی با بیان این که شهدای دانشگاه رضوی با سایر طلاب و دانشجویان متفاوت بودند ابراز کرد: شهدا در جبهه در هوای سرد زمستان و پس از هشت ساعت آموزش نظامی وضو می‌گرفتند و شب‌ها به نماز و سجده مشغول بودند؛ اینان کسانی بودند که در مکتب امام خمینی(ره) تربیت شدند.

وی آمادگی برای مرگ و آخرت را یکی از ویژگی‌های شهدا برشمرد و در همین راستا اظهار کرد: کسی که برای مرگ آمادگی پیدا کند، لذت معنوی بیشتری از زندگی می‌برد و غم و غصه‌ای ندارد به همین خاطر بود که در چهره این شهدا آرامشی می‌دیدیم که کم نظیر بود چراکه حرص، حسد، تعصب و ... در کار نبود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به برخی دیگر از ویژگی‌های شهدا، ادامه داد: شهدا خیلی شاد بودند و عشق در نگاه و حرف‌‌هایشان موج می‌زد و زمانی که یکدیگر را می‌دیدیم گویی رفیق چهل ساله بودیم که هفت، هشت سال یکدیگر را ندیده‌ایم در حالیکه تنها سه هفته با هم رفیق شده بودیم و پنج ساعت از آخرین ملاقاتمان می‌گذشت.

رحیم‌پور ازغدی با بیان این مطلب که اگر جنگ نبود ما معنای جهاد را درک نمی‌کردیم، عنوان کرد: تنها کسی آیات جهاد را درک می‌کند که پشت خاکریز جنازه‌های پرپر و خونین شهدا را ببیند؛ به همین خاطر است که تا کسی جهاد نکند معنای جهاد را نمی‌فهمد؛ همانطور که ما اگر امام(ره) را نمی‌دیدیم انبیا و امامان را نیز نمی‌شناختیم؛ امام(ره) را دیدیم و متوجه شدیم چند برابر چنین شخصیتی انبیا و امامان هستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: شهدای دانشجو و طلبه ما دنبال کاسبی بازار، دانشگاه و حوزه نبودند.

رحیم پور ازغذی در بخش دیگری از سخنان خود به ترکیب دانشجویی و طلبگی دانشگاه علوم اسلامی رضوی اشاره کرد و افزود: برخی از این نوع ترکیبات موزاییکی است، یعنی طرف آخرش نمی‌داند که چه کاره است و ترکیب دیگر آن تلفیقی از دانشجو طلبگی است که این دومی خیلی خدمت می‌کند، به شرط اینکه درد دین داشته باشد و خط انبیاء و خدا را برود، البته همانطور که می دانید ما دو تیپ آخوند و دانشجو از نوع مذهبی داریم، دیندار بی‌دین و برخی دیندار با دین می‌باشند.

وی با اشاره به این موضوع که شهدای دانشگاه علوم اسلامی رضوی در دفاع مقدس حرف از حوزه انقلابی می‌زدند، گفت: به غیر از دانشگاه، در حوزه و هیئت مذهبی هم سکولار داریم که انقلابی بودن را یک ضعف می‌داند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تشریح کرد: این آخوندهای سکولار امام خمینی(ره) را آخوند سیاسی می‌دانستند و از منظر آنان، آخوند سیاسی بی‌سواد و انگلیسی بود. در همین رابطه امام راحل فرمودند« خون دلی که پدر پیر شما از دست آنان خورد، از شاه نخورده است» این افراد نسبت به شاه تقیه می‌کردند؛ اما با امام خمینی(ره) در می‌افتادند.

وی بهترین رفتار را داشتن علم همراه با عمل در افراد دانست و خاطرنشان کرد: کسانی که اهل عمل نباشند و یا دچار عمل‌زدگی شده باشند، انسان‌های موثر برای اسلام و انقلاب نمی‌باشند، اکنون افرادی را می‌بینیم که 40 سال قبل در خط مقدم انقلاب اسلامی بودند اما حالا سخنان ضد انقلاب همان سالها را می‌زنند و به دنبال اشرافی‌گری است، همچنین در برابر غرب ذلت از خود نشان می‌دهند اینان همان افرادی هستند که دچار عمل‌زدگی شده‌اند.

رحیم پور ازغذی تصریح کرد: جبهه کوره انسان سازی بود که هرکسی را تغییر می‌داد که متاسفانه امروز بیشتر به جنبه فیزیکی آن توجه می‌شود.

وی ابراز کرد: من در دفاع مقدس فهمیدم که کسی که آمادگی کامل برای مرگ پیدا کند، یعنی به آخرت ایمان داشته باشد، آن وقت از زندگی لذت معنوی می‌برد و اصلا غم وغصه ندارد من در این شهدا آرامش می‌دیدم و عشق در نگاه آنان موج می‌زد./820/پ202/ج

ارسال نظرات