۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۹
کد خبر: ۴۵۷۷۰۴
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

استغفار سحر از نشانه‌های عباد الرحمان است

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه عمل به امرالله عبادت است، گفت: استغفار در سحر بسیار با ارزش و از نشانه‌های عباد الرحمان است، امام سجاد(ع) می‌فرماید: چشمی در نزد خدا محبوب‌تر از چشم گریان از خوف خدا نیست.
انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه امروز در حسینیه هدایت، گفت: خداوند دوست دارد زیبایی‌های معنوی را در وجود بنده‌اش ببیند.

وی افزود: خداوند به کسانی که محبوب او شوند هشت خصلت نیکو عطا می‎کند و این هشت ویژگی سبب کسب فیوضات الهی می‌شود.

 حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه یکی از آن خصلتها عدم نگاه به ناموس دیگران است، بیان داشت: اگر شرایطی ایجاد شد که انسان چشمش به نامحرم افتاد باید سریع چشم خود را از نگاه باز دارد تا مرتکب گناه نشود ولی اگر آن دیدن ادامه پیدا کند انسان دچار خسران و مرتکب گناه می‌شود.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: خداوند متعال به پیامبر(ص) فرمودند: ای پیامبر، به تمام بندگان مؤمنم بگو که دیده خود را فرو نهند و از روی هوس به کسی نگاه نکنند؛ این سخن به جنس خاص مرد و یا زن اشاره نمی‌کند بلکه این امر شامل هر دو قشر می‌شود.

این دانشمند فرزانه تصریح کرد: اگر انسان از اوامر و نواهی خداوند اطاعت کند در اصل قدرشناس خداوند بوده و برای معبود خود عظمت قائل شده است.

وی با اشاره به سوره نور، اظهار داشت: در سوره مبارک نور منظور از نور ذات کل موجودات است.

این خطیب مشهور عمل به امرالله را عبادت بیان کرد و گفت: خداوند به عبادت بندگان وعده بهشت داده است و اگر انسان عبادت خود را تکرار کند پاداش او هم تکرار خواهد شد، در روایت است اگر کسی چشم خودش را از نگاه نمودن به ناموس دیگران پر کند خداوند نیز در قیامت چشمش را از آتش پر خواهد کرد مگر اینکه توبه کند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان اضافه کرد: استغفار در سحر بسیار با ارزش و از نشانه‌های عباد الرحمان است، امام سجاد(ع) می‌فرماید: چشمی در نزد خدا محبوب‌تر از چشم گریان از خوف خدا نیست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: انسان نباید از درگاه الهی ناامید شود خداوند توبه پذیر است و اگر اشک توبه با گریه بر امام حسین(ع) همراه شود، آن اشک بسیار ارزشمند می‌شود./813/202/ب2

ارسال نظرات