۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۴۵۷۷۱۱
استاد حوزه علمیه مطرح کرد؛

امام سجاد، زنده کننده واقعه کربلا/ تکیه گاهی غیر از اهل بیت در دنیا وجود ندارد

حجت الاسلام اعتمادی با اشاره به این که امام سجاد، زنده کننده واقعه کربلا بودند، گفت: علت بیمار شدن امام سجاد در واقعه کربلا به خواست خدا بوده و کسی اشکال وارد نکند که چرا امام سجاد در واقعه کربلا همراه امام حسین، به جنگ با یزید نرفت.
شهادت امام سجاد

حجت الاسلام سعید اعتمادی استاد حوزه علمیه سیرجان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: زین العابدین لقبی برای امام سجاد بوده که انسان ها اگر می خواهند در دنیا زینت خدا باشند، باید حضرت را الگوی خود قرار دهند.

وی افزود: 25 محرم بنا به یکی از روایات، شهادت امام سجاد(ع) بوده که مردم باید در رفتار و گفتار خود مراقب باشند تا بی احترامی نسبت به اهل بیت در روز شهادت نکنند.

حجت الاسلام اعتمادی با اشاره به این که امام سجاد، زنده کننده واقعه کربلا بوده، ابراز داشت: علت بیمار شدن امام سجاد در واقعه کربلا به خواست خدا بوده و کسی اشکال وارد نکند که چرا امام سجاد در واقعه کربلا همراه امام حسین، به جنگ با یزید نرفت.

وی اظهار داشت: اگر امام سجاد در واقعه کربلا مریض نشده بود، ممکن بود کسی برای زنده کردن دین بعد از امام حسین نباشد، و کاری که امام سجاد در زندگی خود کرد این بود که دین حسین را به مردم آموخت.

استاد حوزه علمیه سیرجان با توجه به این که اگر امام سجاد نبود، دین رونق نمی گرفت، یادآور شد: مردم زمانی می توانند اهل بیت را الگوی خود قرار دهند که شناخت کافی به امام داشته باشند و با شناخت راه آن ها را ادامه دهند.

وی بیان داشت: خلقت اهل بیت برای راهنمایی کردن مردم به سمت بندگی خدا بود که اهل بیت تمام سعی خود را انجام دادند و جان خود را به خطر انداختند تا مردم در آرامش زندگی کنند و ما بندگان باید قدر اهل بیت را بدانیم.

در دنیا تکیه گاهی غیر از اهل بیت وجود ندارد

کارشناس مسائل دینی با اشاره به این که مردم بدانند تکیه گاهی غیر از اهل بیت ندارند، گفت: مردم اهل بیت را برای رسیدن به خدا بخواهند زیرا تنها افرادی که می توانند انسان ها را به خدا برسانند، اهل بیت هستند.

وی خاطرنشان کرد: دین اسلام بر مبنای اهل بیت بوده و انسان زمانی دین خدا را یاد گرفته و به خدا می رسد که در دنیا تکیه گاهی غیر از اهل بیت نداشته باشد.

حجت الاسلام اعتمادی با اشاره به این که در دنیا تکیه گاهی غیر از اهل بیت وجود ندارد، اظهار داشت: آرامش زندگی با الگوگیری از اهل بیت به دست می آید و راهی که انسان غیر از اهل بیت برود مساوی شدن با هلاکت در دنیا و آخرت است.

وی در پایان گفت: جوانان بدانند، جامعه روز به روز در حال پیشرفت و مورد هجمعه های دشمن بوده و انسان برای نجات از برنامه های دشمن باید راه اهل بیت را برای خود انتخاب کند./302/9707/ب1

ارسال نظرات