۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۹
کد خبر: ۴۵۷۷۲۴
کارشناس مذهبی:

توسل رمز رستگاری و خداشناسی است

کارشناس مذهبی گفت: توسل راه رسیدن به خداشناسی است و کسی که می خواهد خدا را بشناسد و راه را گم نکند باید توسل را بداند؛ چرا که از کانال توسل انسان می تواند به توحید ناب برسد و این طناب و ریسمان محکمی است که هرگز پاره نمی شود و از آن منبع به خدای متعال وصل می شود.
حجت الاسلام رضا تاج آباد، کارشناس مذهبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام رضا تاج آباد، کارشناس مذهبی شب گذشته در مسجد الزهرا(س) شهر اراک و در جمع نمازگزاران، اظهار داشت: توسل راه رسیدن به خداشناسی است و کسی که می خواهد خدا را بشناسد و راه را گم نکند باید توسل را بداند؛ چرا که از کانال توسل انسان می تواند به توحید ناب برسد و این طناب و ریسمان محکمی است که هرگز پاره نمی شود و از آن به خدای متعال وصل می شود.

وی افزود: توسل یک مقدمه و یک مؤخره دارد، که مقدمه آن تقوا به عنوان شرط ابتدایی هدایت است و در واقع اگر انسان آن قدر خداترس شود که خداترسی او را از نزدیک شدن به محرمات و شهوات محفوظ بدارد به تقوا رسیده است و بعد از تقوا انسان به توسل می رسد.

کارشناس مذهبی رمز رستگاری را توسل اعلام و عنوان کرد: مؤخره توسل جهاد است و در آیه 24 سوره توبه خداوند متعال می فرماید: ای پیغمبر(ص) به آنها بگو اگر پدر و مادرتان، فرزندانتان، برادرانتان، همسرانتان، قوم و خویشانتان، کسب و کار و تجارتی را که می ترسید کساد شود، منزلهایتان و این تعلقات دنیوی را بیشتر از جهاد در راه خدا و رسولش دوست داشته باشند باید منتظر بنشینند تا عذاب خدا برسد.

حجت الاسلام تاج آباد ادامه داد: خداوند کسی را که تعلقات دنیوی را بیش از جهاد در راه خدا و رسولش دوست بدارد فاسق می خواند و می فرماید: خدا قوم فاسقین را هدایت نمی کند؛ از این رو انسان باید در هر شرایطی در راه خدا و رسول خدا جهاد کند، حال این جهاد جهاد اقتصادی، فرهنگی، نظامی و یا هر جهاد دیگری که باشد.

کارشناس مذهبی گفت: طبق آیات قرآن خداوند امام زمان(عج) را نمی فرستد مگر اینکه یارانش تربیت شوند و این مردم هستند که باید اقامه قسط کنند و با جهاد در راه خدا و رسول خداوند مهدی(عج) را یاری کنند، چرا که اولیا و انبیای الهی برای بالا بردن شعور مردم مأموریت یافته اند و این شعور باید بتواند زمینه را برای ظهور امام زمان(عج) آماده کند.

کارشناس مذهبی با بیان اینکه درخت ایمان و ولایت هر وقت که خداوند اراده کند به اذنش میوه می دهد، همانطور که در جنگ تحمیلی با فرمان امام خمینی (ره) آبادان آزاد شد و این فقط با قدرت ولایت است که رخ می دهد، تصریح کرد: در واقع اگر ما ادعا می کنیم که در عصر کنونی و در دنیایی که داعش وجود دارد ما سرباز این جبهه حق هستیم باید بتوانیم به تکلیفمان که همان جهاد است عمل کنیم.

حجت الاسلام تاج آباد خاطرنشان کرد: خداوند صاحب قدرت و عزت و بی نیاز از بشر است و این ما هستیم که به قدرت و عزت خداوند نیاز داریم و طبق آیات قرآن کریم باید بتوانیم از فرصت به دست آمده برای جهاد و یاری خدا و رسول پروردگار به نفع خودمان استفاده کنیم.

کارشناس مذهبی با اشاره به فرمایش حضرت علی(ع) در نهج البلاغه پیرامون جهاد، بیان داشت: امام علی(ع) در نهج البلاغه می فرماید: ایمان چهار شعبه با عناوین صبر، یقین، عدل و جهاد دارد و جهاد نیز چهار شعبه شامل امر به معروف و نهی از منکر، محکم در میدان های نبرد ایستادن، استکبارستیزی و فاسق ستیزی دارد.

حجت الاسلام تاج آباد گفت: حضرت علی(ع) می فرماید: امر به معروف پشتوانه مؤمنین است و نهی از منکر بینی منافق و کافر را به خاک می مالد و طبق تأکیدات مقام معظم رهبری امر به معروف و نهی از منکر لسانی بر همه واجب و از وظایف همه بشمار می رود./842/202/ب2

ارسال نظرات