۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۴۵۷۷۴۶
سخنران حرم رضوی:

امام سجاد بدون هیچ تریبونی، علمدار احیای معنویت شدند

حجت الاسلام سیدآبادی در حرم رضوی گفت: نخستین رسالت امام سجاد(ع) به عنوان وارث وحی احیای معنویت بین مردم بود از این رو امام سجاد(ع) در فضایی که تحت فشار بنی امیه و ظلم و خفقان بود، علمدار معنویت و عبادت شدند.
 شهادت امام سجاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد سیدآبادی، عضو شورای برنامه ریزی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان در ویژه برنامه شب شهادت امام سجاد(ع) در حرم مطهر رضوی عنوان کرد: امام سجاد(ع) به «زین العابدین» و «سیدالساجدین» معروف هستند، لقب ها و عنوانهای ائمه مانند ما تشریفاتی نیست بلکه پیامبر(ص) قبل از که ایشان متولد شوند، لقب زین العابدین را به امام دادند.

وی افزود: ایشان سجاد نامیده شدند چون سجده های زیاد و طولانی داشتند؛ یکی از زیباترین جلوه های بندگی و عبادت نماز است و در نماز هم زیباترین جلوه تواضع در برابر خدای متعال «سجده» است.

حجت الاسلام سیدآبادی خاطرنشان کرد: دو نکته اساسی که در آموزه های امام سجاد(ع) و سایرائمه(ع) برای ما درس است، بندگی و عبودیت حق تعالی و توجه به خلق خدا است.

وی با بیان اینکه عبادت و دعاهای امام سجاد(ع) برای ما الگو است، افزود: در دعاهای ائمه اطهار(ع) معرفت الهی موج می زند و سرشار از موضوعات عبادت، اخلاق، تربیت، سیاست و دانش است.

عضو شورای برنامه ریزی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان در ادامه سخنان خود اظهار کرد: امام سجاد(ع) تریبونی برای تبلیغ دین در اختیار نداشتند زیرا در شرایط ظلمانی و خفقان بودند و فرصتهایی که دیگر امامان برای تبلیغ دین داشتند، برای این ایشان فراهم نبود، از این رو معارف توحیدی، اجتماعی، سیاسی، اخلاقی و اقتصادی را در قالب دعا بیان کرده اند.

وی تصریح کرد: در آن دوره جامعه به لحاظ معنوی و اخلاقی سقوط کرده بود و تصمیم مردم برای قتل امام حسین(ع) بیانگر اوج انحطاط اعتقادی و اخلاقی جامعه آن روز است.

حجت الاسلام سیدآبادی افزود: پس از واقعه کربلا پیوند امت با اهل بیت قطع شد، نفس های مردم در سینه ها حبس شد و مردم حتی جرأت اظهار محبت به اهل بیت(ع) نداشتند.

وی عنوان کرد: نخستین رسالت امام سجاد(ع) به عنوان وارث وحی که پرچم هدایت جامعه را در دست داشتند، زنده کردن معنویت بین مردم است بنابراین امام سجاد(ع) علمدار معنویت و عبادت در فضایی که تحت فشار بنی امیه و ظلم و خفقان بود./202/1308/ب1

ارسال نظرات