۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۴۵۷۷۵۵
نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری:

نشست لوزان از بازیهای آمریکا برای جهت دهی انتخابات است

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نشست لوزان از بازیهای آمریکا برای جهت دهی انتخابات است، گفت: وضع داخلی و انتخابات آمریکا در نشست لوزان تأثیر داشت و بازتاب آن در رسانه‌ها از موارد تبلیغاتی به نفع حزب دموکرات به شمار می‌رفت، زیرا با این نشست طرفداری این حزب از صلح و برقراری آرامش در سوریه مطرح می‌شد.
حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی

حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی، نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، درباره بی نتیجه بودن نشست های سیاسی حل بحران سوریه، گفت: دخالت مستقیم غربی‌ها یعنی سه قدرت آمریکا، انگلیس و اسرائیل مانع سر و سامان گرفتن سوریه می‌شود، این قدرتها همواره گروه‌هایی را برای از بین بردن امنیت و آرامش در منطقه و سوریه درست می‌کنند و با شکست خوردن هر یک با تغییر نام و گروه به مزاحمت خود ادامه می‌دهند.

وی ادامه داد: تا هنگامی که توطئه‌های این کشورها خنثی نشود سوریه به آرامش نخواهد رسید، به ویژه اینکه جمعی از کشورهای عربی همچون عربستان سعودی، قطر، اردن و ترکیه در اختیار این کشورها هستند، با این حال مقاومت باید ایستادگی و صبر داشته باشد تا به نتیجه برسد.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی با بیان اینکه نشست لوزان از بازیهای آمریکا برای جهت دهی انتخابات است، ابراز داشت: وضع داخلی و انتخابات آمریکا در نشست لوزان تأثیر داشت و بازتاب آن در رسانه‌ها از موارد تبلیغاتی به نفع حزب دموکرات به شمار می‌رفت، زیرا با این نشست طرفداری این حزب از صلح و برقراری آرامش در سوریه مطرح می‌شد.

وی با اشاره به موضع جمهوری اسلامی در قبال بحران سوریه، اظهار داشت: متأسفانه برخی مسؤولان ذی ربط در کشور درباره بحران سوریه از رهبری پیروی نمی‌کنند، اگر این اتفاق می‌افتاد بحران در سوریه زودتر حل می‌شد، باید توجه داشت که خط مقدم ما امروز جنوب لبنان، سوریه و عراق است.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری در ادامه افزود: تمام هدف دشمن این است که تشنج و جنگ در سوریه و عراق را به تهران نیز بکشاند، بنابراین باید جلوی دشمن در این مناطق ایستاد، اما برخی مسؤولان حمایت برجسته‌ای ندارند و در این رابطه موضعی یکدست و پیرو رهبری ندارند.

وی جریان تکفیری را اقدامی علنی بر امت اسلام دانست و اعلام کرد: جریان تکفیری اقدامی علنی برای امت اسلام است، چرا که جریان تکفیری، تفرقه و اختلاف و جنگ داخلی را به دنبال دارد، در واقع بدعتهایی است که ضررهای سنگینی را به اسلام وارد می‌کند، بنابراین لازم است علمای جهان اسلام از سنگر اسلام و مسلمین دفاع کنندو مقابل این تفرقه‌ها بایستند.

امام جمعه شهر تاکستان درباره چگونگی عملکرد علما و نخبگان جهان اسلام در مقابله با اندیشه‌های تکفیری، ابراز داشت: بسیاری از افراد در جهان در این باره احساس مسؤولیت نداشته و کاری به امور منطقه و کشتار انسانها ندارند و بیشتر به کار خود مشغول هستند.

وی در پایان بار دیگر به نقش آمریکا در آتش افروزی‌های منطقه اشاره کرد و گفت: آمریکا دنبال تفرقه و غارت اموال است و گروه‌ها را با هم درگیر می‌کند تا خود در آرامش باشد و سرمایه‌های جهان را به یغما ببرد و وقتی با این راه به اهداف خود دست می‌یابد حتی با شکست یک گروه خاص در منطقه این روش را رها نمی‌کند و با تغییر نام و با شکل جدید به کار خود ادامه می‌دهد./955/302/ب2

ارسال نظرات