۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۴۵۷۷۷۲
کارشناس سیاسی:

دموکراسی آمریکا یک نمایشنامه است

کارشناس سیاسی با اشاره به این که انتخابات آمریکا و انحصار نامزدهای انتخاباتی از میان دو حزب نشان از عدم دموکراسی در آمریکا است، گفت: دموکراسی آمریکا تنها یک نمایشنامه و در راستای تسلط به جهانیان است.
انتخابات آمریکا

جبار سعیداوی، کارشناس سیاسی و استاد دانشگاه، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خاطرنشان کرد: جامعه آمریکا و غرب به انحطاط اخلاقی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی دچار است که بر آنها سرپوش گذاشته شده بود اما اظهارات نامزدهای اخیر انتخاباتی آمریکا این حقایق را برملا و ماهیت حقیقی مسؤولان آمریکایی را هویدا کرد.

کارشناس سیاسی با بیان این که جهانیان به سرابی بودن جامعه و فرهنگ آمریکایی واقف شده اند، ابراز داشت: سیاست، فرهنگ و اعتقاد انسانی بودن بدون خدا در جامعه آمریکا شکست خوردنی است و در زمینه اتهامات غیراخلاقی نامزدهای انتخاباتی آمریکا به یکدیگر، مردم آمریکا از درستی چنین اموری و به در رأس قدرت گرفتن چنین افرادی آگاه هستند.

استاد دانشگاه با بیان این که آمریکا در آینده افزون بر معضلات فرهنگی به گرفتاری های اقتصادی دچار خواهند شد، اظهار داشت: در آینده نزدیک شاهد شکست آمریکا و برچیده شدن مظهر ظلم و استکبار و ظهور آزادی و آزادمردان در سایه تعالیم الهی و اسلامی خواهیم بود.

سعیداوی دموکراسی آمریکایی را تنها نمایشنامه ای دانست و افزود: آمریکایی ها تعریف دقیقی از دموکراسی ندارند و مطرح کردن دموکراسی برای جهانیان در راستای تسلط بر کشورها است و انحصار نامزدهای انتخاباتی از میان دو حزب گویای عدم تحقق چنین شعاری در جامعه آمریکا است.

وی با بیان این که یاوه گویی های نامزدهای انتخاباتی آمریکا در زمینه های تبلیغاتی تلاش برای کشاندن مردم به پای صندوق های رأی است، خاطرنشان کرد: آمریکا کمترین میانگین حضور افراد در پای صندوق های رأی را دارد و عدم اقبال از چنین مسأله ای نشان از عدم دموکراسی واقعی در آمریکا و دروغی بودن آن است.

کارشناس سیاسی در پایان با اشاره به این که در آمریکا سرمایه و پول اولویت دارد، ابراز داشت: سرمایه داران صهیونیسم در آمریکا تعیین کننده و نقش مهمی در جلب آراء مردم به سوی نامزد مورد نظر دارند./303/9456/ب1

ارسال نظرات