۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۴۵۷۷۸۷
مدیر حج و زیارت خوزستان:

خروج اتباع خارجی برای اربعین حسینی تنها از گذرگاه مرزی شلمچه میسر است

مدیر حج و زیارت خوزستان با اشاره به فعالیت سه کنسولگری در خوزستان گفت: اتباع خارجی در استان و سراسر کشور برای زیارت اربعین حسینی تنها مجاز به عبور از گذرگاه مرزی شلمچه هستند.
حویزاوی، حج و زیارت

ناصر حویزاوی، مدیر حج و زیارت خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به معضل ویزاهای جعلی گفت: ویزای مصوب 40 دلار هر ویزای پایین تر از آن جعلی است و زوار با مراجعه به سامانه سماح افزون بر اطلاع از مراکز قانونی صدور ویزا با نام نویسی و دریافت کد رهگیری، لحظه به لحظه از فرآیند صدور ویزا مطلع خواهند شد.

مدیر حج و زیارت خوزستان با اشاره به بحث اتباع خارجی برای زیارت اربعین حسینی اظهار داشت: اتباع خارجی ساکن در کشور و آنهایی که قصد ورود به کشور برای تشرف به کربلا را دارند تنها از گذرگاه مرزی شلمچه مجاز به حرکت به سوی عراق در اربعین حسینی هستند.

این مقام مسؤول با بیان این که عبور اتباع خارجی از مرز شلمچه به معنای انحصار این گذرگاه برای آنها نیست، ابراز داشت: متولی بحث اتباع خارجی وزارت کشور و سفارت عراق است که اطلاع رسانی کامل به اتباع بیگانه برای تهیه مدارک لازم  و هماهنگی ها برای تردد آنها از مرز شلمچه صورت گرفته است؛ هر چند که هموطنان نیز از این گذرگاه عبور خواهند کرد.

حویزاوی در ادامه سخنان خود با بیان این که سازمان حج و زیارت پاسخگوی ثبت نام کنندگان در سامانه سماح تا هنگام عبور از گذرگاه خروجی خواهد بود، خاطرنشان کرد: متأسفانه در مرز چذابه و شلمچه شاهد حضور زواری با ویزاهای جعلی بودیم که در این باره توصیه مؤکد ما مراجعه زوار به دفاتر مجاز است.

وی ادامه داد: در خوزستان افزون بر شرکت های مجاز صدور ویزا، 260 دفتر پستی، دفاتر مجوزدار از منطقه آزاداروند را در سامانه گنجانده ایم و تقریبا در همه روستاها و شهرهای استان دفاتر صدور ویزا مشخص شده اند.

مدیر حج و زیارت خوزستان به فعالیت سه کنسولگری عراق در اهواز، آبادان و سوسنگرد اشاره و عنوان کرد: ستاد اربعین حسینی با رصد همه جوانب در صورت احساس نیاز به افزایش کارکنان و کنسولگری ها قطعا چنین اقدامی را انجام خواهد داد.

این مقام مسؤول به عدم تفاوت ویزاهای انفرادی با جمعی اشاره و اظهار داشت: در راستای حرکت گروهی و کاروانی، ویزاهای گروهی در سامانه سماح به گروه های 5 نفر به بیشتر ارائه خواهد شد و زوار توجه داشته باشند که ضمن دریافت ویزای اطمینان آور از خدمات بیمه دانا بهره مند شوند.

حویزاوی در پایان گفت: بیمه شدن زوار در راستای بهره مندی از خدمات بیمه و درمانی کشور عراق است./302/9456/ب1

ارسال نظرات