۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۴۵۷۸۰۱
رییس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی:

در اخلاق و عدالت پژوهی از نظریه محوری به سمت مسأله محوری حرکت کنیم

حجت الاسلام مسعودی گفت: اکنون که در عصر بحران اخلاق و معنویت به سر می بریم و دشمن برای سیطره بر ذهن جوان مسلمان، در قالبهای مختلف تلاش جدی و برنامه ریزی شده دارد، رسالت علمای دین و اندیشمندان بسیار سخت و ویژه است.
حجت الاسلام مسعودی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمدمهدی مسعودی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی صبح امروز در نخستین پیش نشست همایش بین المللی «عدالت و اخلاق در مکتب اهل بیت(ع)» در تالار اجتماعات این دفتر با اشاره به تلاش اولیای الهی در مسیر تحقق عدالت، اخلاق و معنویت در جامعه بشری گفت: بنابراین پیش از هر اقدامی در زمینه اخلاق و عدالت باید سیره بزرگان دین را واکاوی کنیم.

وی اظهار کرد: اکنون که در عصر بحران اخلاق و معنویت به سر می بریم و دشمن برای سیطره بر ذهن جوان مسلمان، در قالبهای مختلف تلاش جدی و برنامه ریزی شده دارد، رسالت علمای دین و اندیشمندان علوم انسانی و تجربی بسیار سخت و ویژه است.

حجت الاسلام مسعودی تصریح کرد: پژوهش در زمینه عدالت، اخلاق و معنویت هر چند قدمت بسیار دارد و بسیار مورد توجه است اما هنوز تازگی دارد و جزو اصلی ترین موضوعات و محورهای پژوهشی به شمار می رود.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: نکته ضروری در اخلاق و عدالت پژوهی، این است که توجه داشته باشیم همه پژوهشها معطوف به نظریه پردازی در این زمینه نبوده و به سمت مسأله محوری حرکت کند که دفتر تبلیغات اسلامی آمادگی همکاری و حمایت از چنین پژوهشهای راهبردی را دارد.

عدالت و اخلاق وجه جامع همه جوامع بشری است

در ادامه این همایش، حجت الاسلام محمدحسین مهدوی مهر، رییس جامعة المصطفی العالمیة واحد مشهد گفت: عدالت و اخلاق وجه جامعی میان همه جوامع بشری است و می تواند موضوع گفتمان مشترک میان ادیان و مذاهب باشد.

وی افزود: از نگاه برون دینی، موضوع اخلاق و عدالت از تازگی خاص خود برخوردار است هر چند بشر هنوز به تحقق آن نرسیده است.

در جهانی که اسلام ضداخلاق معرفی می شود، ارائه الگوی اسلام در اخلاق و عدالت کاری دشوار است

حجت الاسلام مهدوی مهر با اشاره به جایگاه اخلاق در دین اسلام، تصریح کرد: از مشکلات امروز جامعه بشری، ظهور اسلام جعلی است که می توان آن را از شاخه های اسلام آمریکایی دانست که امام خمینی(ره) بارها نسبت به آن هشدار داده اند.

رییس جامعة المصطفی العالمیة واحد مشهد ادامه داد: متأسفانه اسلامی که داعیه دار اخلاق است امروز در دنیا از سوی چنین طیفی به عنوان دورترین مکتب از اخلاق و مصداق اتم تروریست معرفی می شود و این امر، کار ما را برای تعریف عدالت بسیار دشوار کرده است.

وی اظهار امیدواری کرد: ثمره این نشستها، معرفی الگوی زیبای اسلام برای تحقق اخلاق و عدالت در جامعه بشری باشد./201/930/ب1

ارسال نظرات