۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۴۵۷۸۲۷
استاد حوزه علمیه قم:

امت اسلام در برابر توطئه های اختلاف انگیز دشمن هوشیار باشد

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که از ظرفیت وحدت امت اسلامی باید نهایت استفاده را ببریم، گفت: کشورهای اسلامی باید با همفکری و همراهی از تمامی ظرفیت ها برای نشر و صدور اسلام به سراسر جهان استفاده کنند.
وحدت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مصطفی اراکی استاد حوزه علمیه قم ظهر امروز در نشست بررسی نقش وحدت علمای اسلام در معرفی و صدور اسلام که با حضور معاون رییس سازمان دیانت روسیه در دفتر آیت الله اراکی برگزار شد، با تأکید بر لزوم وحدت مسلمانان گفت: برای نشر معارف و گسترش اسلام باید بین امت اسلامی وحدت و اتحاد وجود داشته باشد.

وی افزود: باید با همکاری نهادهای و مراکز مهم جهان اسلام به ویژه حوزه علمیه قم باید فعالیت ها را سامان داد و برنامه ریزی کرد تا مسلمانان اهمیت مسأله وحدت را درک کرده و آن را عملی کنند؛ بسیاری مسلمانان جهان و از جمله آن نایب رییس سازمان دیانت روسیه تحت تأثیر شخصیت حضرت امام راحل هستند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که مهم ترین کشوری که پایگاه اسلام در اروپا به شمار می رود روسیه است، اظهار داشت: جمعیت عظیمی از مسلمانان در روسیه زندگی می کنند که به سرعت هم رو به رشد هستند و هر روز به تعداد آن ها اضافه می شود.

وی ادامه داد: هم اکنون روسیه 25 میلیون مسلمان دارد، این در حالی است که 10 سال پیش تعداد مسلمانان 15 میلیون نفر بوده است و این رشد جمعیت نشان می دهد که زمینه خوبی برای پذیرش اسلام از سوی مردم روسیه وجود دارد.

حجت الاسلام اراکی با بیان این که از ظرفیت وحدت امت اسلامی باید نهایت استفاده را ببریم، ابراز داشت: کشورهای اسلامی باید با همفکری و همراهی از تمامی ظرفیت ها برای نشر و صدور اسلام به سراسر جهان استفاده کنند.

وی عنوان کرد: دشمنان در پی ایجاد اختلاف و تفرقه در بین مسلمانان هستند که هوشیاری علمای اسلامی و امت اسلام را می طلبد، مسلمانان با وحدت می توانند ریشه جریان های تروریستی و تکفیری را کنده و جامعه اسلامی را از شر آن نجات دهند./1323/پ202/ب1

ارسال نظرات