۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۴۵۷۸۷۸
آیت الله نعیم آبادی:

پیدایش درویش و تارک دنیا از عواقب شوم تفسیر ناقص از دین اسلام است

امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه دو حرکت خطرناک برای هر حرکتی وجود دارد، گفت: یکی وارونه معنا کردن یا به تعبیری تحریف و دیگری ناقص تفسیرکردن است؛ پیدایش درویش و تارک دنیا از عواقب شوم تفسیر ناقص از دین مبین اسلام است.
امام جمعه بندرعباس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی امام جمعه بندرعباس امروز در کنگره بین المللی امام سجاد(ع) با اشاره به برگزاری شش دوره کنگره امام سجاد(ع)، گفت: وقتی سخن پاک باشد رشد می کند و وقتی حرکت الهی باشد بارور می شود.

وی در ادامه افزود: زمانی که این کار شروع شد کسی این احتمال را نمی داد که از مرزها خارج شود و در 11 کشور جهان  کنگره ای به همین نام کار خود را شروع کند و این خاصیت کار خوب است که رشد می کند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان، امام سجاد (ع) را یک امام کامل و جامع معرفی و تصریح کرد: چهره امام در فضای روحانی که بشریت مورد نیازش است به تفسیر نمی نشینیم و در فضای انسانی و روابط جمعی چرا تفسیر نمی شود.

آیت الله نعیم آبادی ادامه داد: هرچیزی را باید با تمام ابعادش مدنظر داشت و اینکه امام سجاد(ع) را تنها در بعد عبادت ببینیم و یا اینکه ایشان را با عنوان امام بیمار بدانیم تفسیری ناقص از شخصیت این بزرگوار است.

رییس شورای سیاست گذاری ششمین کنگره امام سجاد(ع)، تاکید کرد: همان گونه که دعاکردن را از امام سجاد یاد گرفته ایم باید تلاش برای زندگی را نیز از ایشان  یاد بگیریم و بر حذر باشیم که چهره ای بزرگ را  در یک فضای کوچک تفسیر نکنیم، چرا زندگی  امام را در یک بعد می دانیم، چرا این بزرگوار را از کار جدا می کنیم در حالی که اسلام هرگز از کار جدا نیست.

وی با بیان اینکه دو حرکت خطرناک برای هر حرکتی وجود دارد ابراز داشت: یکی وارونه معنا کردن یا به تعبیری تحریف و دیگری ناقص تفسیرکردن است، پیدایش درویش و تارک دنیا از عواقب شوم تفسیر ناقص از دین مبین اسلام است.

امام جمعه بندرعباس تاکید کرد: باید سعی کنیم هرچیزی را با ابعاد مختلفش بشناسیم، در دعاهای امام بنگرید همه چیز هست، در این صحیفه، نه تنها دعا و سجده بلکه مکارم اخلاقی نیز است.

آیت الله نعیم آبادی، تکافل اجتماعی را یکی از مباحث امروزی خواند که بشریت گرفتار آن شده و در جامعه اسلامی نیز به شدت کمرنگ شده است، تکافل اجتماعی یعنی سکوت و بی تفاوتی در برابر گرفتاری های روشن مردم و وضعیت فقرا.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: باید با عبادت امام، عبادت کنیم با گذشت او گذشت کنیم تا یک جامعه خالی از کینه داشته باشیم زیرا جامعه ای بهشتی است که سینه از کینه ها خالی باشد.

آیت الله نعیم آبادی در همین رابطه افزود: انقلاب اسلامی را نیز باید باتمام ابعادش شناخت اینکه تنها بعد استکبار ستیزی آن را در نظر بگیریم تفسیری ناقص است، انقلاب اسلامی، رویش های فراوان در ابعاد مختلف دارد./202/851/ب1

ارسال نظرات