۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۴۵۷۹۵۴
استاد حوزه علمیه:

عهد شهدا بر مسؤولان حمایت و پشتیبانی از ولی فقیه است/ امروز برخی روی خون شهدا موج سواری می‌کنند

استاد حوزه علمیه گفت: شهدا خواستار حمایت و پشتیبانی از ولی فقیه بودند، مسؤولان مراقب این عهد شهدا باشند؛ چرا امروز برخی روی خون شهدا با پول بیت‌المال موج‌سواری می‌کنند.
حائری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید مهدی حائری‌زاده، استاد حوزه علمیه شامگاه پنجشنبه در مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) که به همت هیأت رزمندگان غرب تهران در مهدیه امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد، گفت: امام سجاد(ع) فرمودند: حقیقت همه ادیان آسمانی در سه جمله حق‌مداری، عدالت‌مداری و وفای به عهد، خلاصه می شود.

وی درباره حق‌مداری تصریح کرد: کسی بخواهد حق را بگوید بسیار هزینه دارد، گاهی ممکن است آبروی او را ببرند یا بر علیه او پرونده درست ‌کنند، کسی که حق مدار باشد دشمن زیاد خواهد داشت.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه یکی از مصادیق قول حق دفاع از ولایت است، عنوان کرد: عمار یاسر یکی از یاران حضرت امیرمؤمنان علی(ع) بود که نفوذ کلام داشت، امروز جایگاه عمارهای یاسر در جامعه ما خالی است؛ ایشان افشاگری کرده و غربت و مظلومیت امیرمؤمنان علی(ع) را برای مردم تبین می‌کردند.

وی افزود: بعد از عاشورا یک خطیب پست درباری را در مجلس یزید روی منبر می فرستند که از یزید تعریف و اهل بیت(ع) را تضعیف کند، امام سجاد(ع) برآشفته و فرمودند وای بر تو ای خطیب تو برای کسب رضایت مخلوق ستمگری چون یزید، رضایت خدا را زیر سؤال برده و او را از خود غضبناک کردی، منتظر باش که جایگاه تو را از آتش پر کند.

حجت‌الاسلام حائری زاده ادامه داد: شخص باید جایگاه، شرایط و ظرفیت بیان قول حق را سنجیده، سپس آن را بیان کند و جایی که اثر ندارد نباید بیان شود، یکی از شرایط امر به معروف و نهی از منکر احتمال تأثیر است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه عدالت مداری حقیقت همه ادیان آسمانی است، ابراز کرد: در جامعه برخی نمی خواهند عدالت برقرار باشد چرا که مشغول تحصیل مال نامشروع از بیت المال هستند؛ امروز روند فاصله طبقاتی بین مردم بسیار زیاد شده است؛ برخی چنان ثروت دارند که نمی‌دانند چگونه مصرف کنند و 60 یا 70 درصد مردم برای رفع مایحتاج خود بسیار رنج می‌کشند.

وی افزود: بعد از انقلاب قرار بود فاصله طبقاتی کم شود نه اینکه کسی یک ماشین چند میلیاردی داشته باشد یکی ماشین معمولی را هم نداشته باشد، امروز به میزانی بال و پر بچه‌های متدین را زدند که آواره شدند.

حجت‌الاسلام حائری زاده در ادامه گفت: آیت الله محمدی گیلانی یکی از قضاتی است که اوایل انقلاب درباره دو فرزند خود که علیه نظام اسلامی محاربه کرده بودند حکم اعدام داده و گفت بنده باید در قیامت درباره عدالت در قضاوت نزد خداوند پاسخگو باشم.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه وفای به عهد یکی دیگر از حقایق ادیان آسمانی است، عنوان کرد: همه ما در مقابل خدا، پیامبران، ائمه معصومین(ع)، جامعه، خانواده خود و شهدا عهد داریم؛ قرار نبود شهدا بروند جان بدهند و امروز برخی روی خون آنها موج سواری کنند؛ وصیت قریب به اتفاق شهدا حمایت و پشتیبانی از ولی فقیه بود، امروز مسؤولانی که بر صندلی مناصب تکیه کردند مراقب این عهد با شهدا باشند./807/201/ب2

ارسال نظرات