۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۴۵۷۹۵۷
امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان:

صبر و علم امام سجاد موجب تبيين واقعه عاشورا شد

امام جمعه موقت مشهد اردهال با اشاره به اينکه مردم به واسطه امام زين العابدين(ع) به واقعه عاشورا واقف شدند، گفت: امام سجاد(ع) با علم، صبر و گريه توانست واقعه عاشورا را تبيين کند.
حجت الاسلام محمد عباسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در کاشان، حجت الاسلام محمد عباسي پنجشنبه شب در شام شهادت امام سجاد(ع) در آستان مقدس علي بن باقر(ع) مشهد اردهال کاشان، با اشاره به اينکه مردم به واسطه امام زين العابدين(ع) به واقعه عاشورا واقف شدند، گفت: امام سجاد(ع) با علم، صبر و گريه توانست واقعه عاشورا را تبيين کند.

وي افزود: امام سجاد(ع) به ابوحمزه فرمود، اگر مردم مي دانستند ثواب نماز خواندن در مسجد کوفه چقدر است، تمام نمازهاي خود را در اين مسجد مي خواندند.

حجت الاسلام عباسي با بيان اينکه صحيفه سجاديه، زيارت امين الله و دعاي ابوحمزه از دعاهايي است که امام سجاد(ع) فرموده است، گفت: امام سجاد(ع) اهداف امام حسين(ع) در واقعه عاشورا را با سخنان خود تبيين کرده است.

امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان با اشاره به اينکه امام سجاد(ع) مي فرمايد يکي از نشانه هاي انسان مؤمن، ترس از خدا در خلوت است، گفت: نشانه ديگر انسان مؤمن صدقه دادن در نداري است.

وي صبر بر مصيبت دنيا را از ديگر نشانه هاي مؤمن دانست و گفت: گريه بر مصيبت ايرادي ندارد، چرا که تسکين است، اما شِکوه کردن اشکال دارد.

حجت الاسلام عباسي با تأکيد بر صداقت و بردباري، گفت: صبر بر مصائب عاشورا را مي توان بزرگترين صبر تاريخ دانست، چرا که بزرگترين مصائب در آن روز بر حضرت حضرت زينب(س) وارد شد.

امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان با اشاره به اين که خداوند در سوره نوح تلاش هاي حضرت نوح را بيان کرده است، گفت: همه پيامبران در تلاش بودند تا مردم را از جهل و گرفتاري نجات دهند، اما مردم به آن بزرگواران توجه نمي کردند.

به گفته وي، در سوره نوح از ارتباط بين گناه و عمر کوتاه گفته شده است، از اين رو کساني که گناه مي کنند بدانند که از عمرشان کاسته شده و کساني که عبادت خداوند را مي کنند، عمرشان طولاني مي شود.

حجت الاسلام عباسي با تأکيد بر ترک گناه، گفت: امام صادق(ع) مي فرمايد کساني که به دليل انجام گناه مي ميرند، بيشتر از کساني هستند که عمرشان به پايان رسيده است./1307/203/ب2

ارسال نظرات